Makaleler

Anasayfa > Blog

ERP-Barkod Otomasyonu Sistemi Yatırım Değerlendirme Tablosu

Sizin şirketiniz ERP ile entegre barkod otomasyon sisteminden kazanç sağlayabilir mi?

Freedom ERP Barkod Otomasyon Sistemi, şirketinizi tedrikçilerinizden başlayıp müşterinizin depo alanına kadar lan bütün operasyon noktalarınızı kapsar. ERP sistemi ile entegre çalışır.

Freedom ERP Barkod Otomasyon Sistemi Yatırım Değerlendirme Tablosu’nu ücretsiz indirin sorularınız cevabını bulun. Freedom ERP Barkod Otomasyonu hakkında bilgi için tıklayın…

Bu sunum Temel Teknoloji ve FreedomERP’nin, ERP ilgililerine hediyesidir, para ile satılamaz.

ERP- Barkod Otomasyon Fikirleri ve Uygulama Örnekleri

 

Barkod Otomasyon, bazen müşteri veya tedarik zincirinin baskısı ile bazen stok kayıt doğruluğunu çözebilmek amacı ile bazen de firma içi ERP projesinin veya iyileştirme projesinin bir parçası olarak ortaya çıkar.

Gerçekleştirilmesi için hatırı sayılır bir çalışma ve analiz gerekir. Ama buna değer çünkü sonuçta şirketin bilanço değerlerini etkileyecek bir güce sahiptir.

 

 

Ücretsiz, 16 sayfa PDF formatında e-kitap. Bu kitap FreedomERP’nin hediyesidir, para ile satılmaz.

Barkod Otomasyonu ve Freedom ERP

Barkod Otomasyon sistemimiz hem Freedom ERP sistemi ile beraber hem de tek başına bir sistem olarak kullanılabilir.Yapılan bütün işlemler yapıldıkları anda ERP sistemi içinde yerlerini alırlar, herhangi bir toplu veya batch işleme gerek yoktur.

Aynı zamanda yapılan tüm işlemler bir ERP yazılımında bir evrak olarak da işlem görebilir, bu sayede ofis içindeki ERP kullanıcıları işlemleri kendi kullandıkları menülerde izleyebilir, kullanabilirler.

Freedom ERP Barkod Otomasyon sisteminin diğer tüm barkod uygulamalarından farkı bütün operasyon alanını kapsayabilmesi ve çok kısa sürede devreye alınabilmesidir. Firmanızın hem içinde hem de iş ortakları ile yürüttüğü bütün süreçler ERP sistemi içinde yer almakta, bir proje esnasında ortaya çıkabilecek ihtiyaçlar da geliştirilerek eklenebilmektedir.

El terminallerinde ERP yazılımızınız çalışır, işletmeyi baştan sona kadar içine alabilen uygulama seti içinde 30′un üzerinde farklı uygulama vardır.

Freedom ERP Barkod Otomasyonunu, tedarikçinizden müşterinize kadar uzanan zincir içinde kullanabilirsiniz.

Barkod Otomasyonu ve Freedom ERP hakkında detaylı bilgi için tıklayınız

 

 

CRM, CustomerRelationship Management – Müşteri İlişkileri Yönetimi, kısacası müşterini tanı, onunla onun için en uygun biçimde ilişki kur, isteklerini dinle, yapacaklarına bu bilgiler ışığında karar ver, onun ihtiyaçlarını biraz da beklentiyi aşarak cevaplayabilme yeteneğini geliştir, beklentiyi yükselt ve rakibini geride bırak.

Şimdi siz bir CRM alalım derseniz alacağınız şey nedir acaba!

Bence “müşterini tanı ona göre iş yap” kavramı insanlık tarihinden bile eskidir. Doğada var olan canlıların kendi besin zincirlerinde hayatlarını sürdürebilmek için hem avlarını hem de avcılarını tanımaları gerektiğini yıllardır belgesellerde seyretmiyor muyuz? Kuş önce ekmek çalıp balıklara atıyor sonra da ekmeği yemek için harekete geçen balıkları avlıyor … İşte size güzel bir tanıma ve ona göre hareket etme örneği …

Niçin CRM zaman zaman gündeme giriyor sonra çıkıyor … çünkü rekabet ve piyasalar zaman zaman sertleşiyor veya gevşiyor. Firmalar CRM konusunu kısa vadeli düşündükleri için (genellikle) reaktif hareketler gelişiyor. Elbette ki bütün firmalar bir şekilde müşterileri ile bir yol bulup çalışıyor, işine devam ediyor ancak bu faaliyetin çok da organize yapıldığı söylenemez, konu daha çok “satış yönetimi” olarak ele alınıp işleniyor.

Kıt olan değerlidir, müşterinin kıtlaştığı sektörlerde de doğal olarak onun değeri arttı. Önceleri ne söylediği, ne istediği pek dinlenmeyen müşterinin, nerede ise attığı her adımdan bir ipucu yakalamak için araştırmalar, anketler yapılmaya başlandı, göz rengi ile okuduğu gazete arasında ilişkiler kurulmaya başlandı.

Önceleri göstermelik olan bu faaliyetler zamanla bir çalışma biçimi haline geldi, firmaların iş yapma prensipleri değişti, değer ölçüleri ve bakış açıları müşterileri ile yakınlaştı. İşte bu süreç yaşanırken bu değişime bir isim verilmesi gerekiyordu ve ismi CRM oldu.

Mühendis gözü ile bakarsanız CRM bir yöntem değildir (örneğin MRP bir yöntemdir, JIT bir kavram, ERP ise bir yazılım entegrasyonu). Dolayısı ile bir algoritması yoktur, daha çok bir çalışma ve iş yapma biçimi olarak tanımlanması en doğrusu.

Müşteri ile ilişkili olabilecek her konuda detaylı bilgi saklanması ve değerlendirilebilmesi gerektiği için bol miktarda teknoloji ve bilgisayar yazılımı kullanmak gerekebilir ancak CRM hiç bir zaman teknolojik bir yatırım veya dışarıdan satın alınabilecek bir şey değildir.

CRM, müşteriyi daha iyi anlayabilmek için teknoloji ve insan kaynaklarınızı nasıl daha etkin kullanabileceğiniz hakkında önemli ip uçları verir, hep kuzeyi işaret eden kuzey yıldızı gibidir, yönünüzü şaşırdığınızda onu bulmanız yeterlidir.

Eğer bu çalışma başarılı olur ise aşağıdaki sonuçları elde edebilirsiniz:

– Daha iyi müşteri servisi veren bir şirket olmak

– Müşteriye daha hızlı ve doğru cevap verebilmek

– Ürünler arası çapraz satışların miktarını arttırmak

– Satış tekliflerinizin daha hızlı ve daha yüksek oranda siparişe dönüşmesi

– Pazarlama ve satış süreçlerinizin hızlı ve anlaşılır olması

– Yeni müşteriler bulmak ve yaratma imkanı

– Müşteri karlılığının artması

CRM sayesinde elde edilen avantajlar:

1- Müşteri Bilgisine Ulaşmada Daha İyi Görüş Netliği

Temsilciler hesaplarını, kurulan kontaktları, olanakları, görevleri ve tek bir alandaki olayların tamamını görebilir. Bu da elverişlilik, her zaman organize olma ve 360 derecelik bir müşteri bakışı kazandırır. Bu da hiçbir kağıt dosyası, Excel tablosu, yapışkanlı notun olmadığı ve tamamının CRM de depolandığı anlamına gelir.

2. Kolay Hesap Planlaması

Temsilciler bu sayede kendi hesap planlamalarını yapabilirler. Çünkü temsilciler kendi müşterilerinin hikayelerini görebilirler ve böylece görevleri gerçekleştirmek için bir hesap stratejisi veya etkinlik planı geliştirebilirler. Son olarak her bir hesap için harcanan süre uzunluğu ve çabalarının sonucunu görebilirler.

3. Daha İyi Zaman Yönetimi

Temsilciler, günlerini daha iyi tasarlayıp öncelikli hale getirebilir, etkinliklerini daha iyi yönetebilirler. Takvimlerini ve ana sayfaya gelmekte olan görevleri görebilirler ve bunları kontrol ederken CRM deki olanakları takip edip son dönemdeki öncelikli fırsatlara odaklanabilirler.

4. Raporlar

Temsilciler kendi raporlarını aşağıdaki şekilde yönetebilir:
• Kısa sürede ziyaret edilmemiş hesaplar
• İletişim hattında kazanılan ve kaybedilenleri içeren fırsatlar,
• Satın alınan ürünler
• Tamamlanmış etkinlik ve görevler

5. Kontrol Paneli

Temsilciler, tek hamlede nasıl kullanabileceklerini gösteren kendilerine özel kontrol panellerini yaratabilirler. Kontrol paneliyle, çeşitli grafik formatlarda onlar için kritik olan bilgileri görebilirler. Aynı zamanda hedeflerine doğru olan ilerlemeleri görebilmek için kırmızı, sarı ve yeşil eşik dizayn edebilirler.

6. Yeni Dönem Analizleri

Temsilciler satılan yeni eğilimleri takip etmek için ve daha çok satış yapmak için bu bilgiyi kullanabilirler. Yeni dönem eğilimleri hakkında edindikleri bilgi sayesinde fırsatlar üzerindeki kazanma ve kaybetme oranını hesaplama olanağı, iletişim hattındaki olanaklarla beraber aylık eğilimleri takip etme, temsilcinin en çok yaptığı etkinlik tipleri ve kotaya karşı olan yakın anlaşmaların sayısını görebilirler.

 

7. Fırsat Tahminleri

Tüm fırsatlar CRM içinde güncellenir; temsilciler, satışın nereden geleceğini, önceki dönemler için hangi tahminlerde bulunduklarını, nerede daha fazla satış yapabileceklerini görebilirler. Artık temsilcilerin Excel tablosu güncellemesi yapmalarına ve tahminlerini yöneticilerine mail olarak göndermelerine gerek yoktur. Yöneticiler ek bir tabloya ihtiyaç duymadan yapılan tahminler üzerinde düzenleme yapabilirler.

8. E-mail Şablonları

Temsilciler müşterileriyle devamlı ve daha kolay iletişim kurabilirler. CRM, tanıtıcı satış çağrıları gibi standart e-posta şablonları sağlar. Böylece kolay bir şekilde düzenlenen çoklu kontakt sağlar.

9. Kolay Veri Güncellemesi

Temsilciler tek bir tuşa tıklayarak kontaktlarınınkontakt bilgilerini güncellediği taleplerde bulunabilirler. Diğer e-posta şablonlarında olduğu müşteriye özel ‘bağlantıda halinde kalma’ maili oluşturmak kolaylaşır. Gelen yanıtlarla kontakt sağlandığı zaman, temsilciler güncellenen bilginin kabul edilip edilmeyeceğine karar verebilirler.

10. Sabit Kayıt Araştırma ve Yaratma

Temsilciler, ihtiyaç duydukları kayıtlar için hızlıca araştırma ve yaratma gerçekleştirebilirler. Aynı zamanda tek bir tıkla yeni rehberler, hesaplar, kontaktlar ve fırsatlar ekleyebilirler.
Siz de bu faydaları ve daha fazlasını yakalamak için Freedom ERP CRM modülünü kullanabilir ve danışmanlıklarımızdan faydalanabilirsiniz

ERP ve Barkod Otomasyonu ile stoğun yönetilmesi ve azaltılması bazı giderlerinizi azaltır ve size iş hayatınız boyunca kazanç sağlamış olur. Stoğun yönetilmesini kolaylaştıran en önemli adımlardan biri Barkod Otomasyonudur. Barkod Otomasyonu ile sağlanacak kayıt doğruluğu, ERP sisteminizin başarısını da doğrudan etkileyecektir.

Barkod Otomasyonu ve ERP Kazanımlarının Hesaplanması

Şimdi bir örnek şirket düşünelim, yıllık cirosu 12 000 000 TL, brüt karlılığı %20 olsun (diğer bir deyimle satılan mal maliyeti 12 000 000 * %80 = 9 600 000 TL). Bu şirketin stok devir hızının 8 olduğunu düşünelim. Diğer bir deyimle ortalama envanter değeri 9 600 000 / 8 = 1 200 000 TL (hammadde + imalat alanı + yarı mamul + mamul) olsun. Şimdi bütün varsayımlarımızı listeleyelim:

Ciro : 12 000 000 TL Yıllık

SMM : 9 600 000 TL

Stok Devir Hızı : 8

Ortalama Stok Değeri : 1 200 000 (9 600 000/8)

Yıllık Faiz Oranı : % 20

Barkod Otomasyonu ile işlemsel doğruluk ve hız stoklarımızın kayıt doğruluk oranını yükselteceği için olduğundan daha az stok ve daha yüksek devir hızı ile çalışabilmek mümkün olacaktır. Barkod ve ERP sistemi ile erken veya geç satınalmaların sayısı azalacak, mevcut stokların net olarak biliniyor olması sayesinde ise daha düşük stok miktarı ile çalışılabilecektir.

Barkod ve ERP sistemi ile stok miktarının her % 10 azalmasında firmaya katkısı ne olur?

Ortalama Stok Değeri * %10 * Yıllık Faiz formülü ile hesaplanabilir, örneğimiz için bu değer = 1 200 000 * % 10 * % 20 = 24 000 TL / Yıl olacaktır (dikkat bu kazanç bir kerelik değildir, tıpkı 120 000 TL’yi bankaya yatırıp sürekli faiz elde etmek gibidir).

Şirketimizin yapacağı iyileştirmeler ile devir hızını 8 den 12′ye yükseltmesi durumunda ortalama stok değeri 800 000 TL’ye düşecek, finansal kazanç ise:
(1 200 000 – 800 000) * % 20 = 80 000 TL / Yıl olacaktır.

Dikkat ederseniz ERP ve Barkod sisteminin getireceği,

  • stoklarınızın azalması ile kazanacağınız yerleşim alanı
  • işlem sayısında azalma,
  • doğruluk oranının artışı sayesinde üretimde yaşanan aksiliklerde azalma

ve benzeri faydaları hiç hesaba katmasanız bile bundan sonra her yıl 80 000 TL kazanç (veya daha az harcama) elde edeceksiniz.

Şimdi biz stoğumuzu kredi ile finanse etmiyoruz diye düşünüyor iseniz o zaman raflarınızda yatacak olan 400 000 TL’ yi bankaya yatırıp faiz aldığınızı da düşünebilirsiniz.

Barkod Otomasyonu ve ERP ikilisi size kullandıkça kadar para kazandırır.

FreedomERP’nin Barkod Otomasyonu ile kazananlardan biri olan Güngör Otomotiv’in deneyimlerine ulaşmak için sayfamızı ziyaret ediniz

Faaliyetlerine 1974 yılında başlayıp bugün dünyanın en büyük otomobil üreticilerine hizmet evren Güngör Otomobil A.Ş., Fredom ERP’nin profesyonel çözümleri ve gücüyle faaliyetlerini bir adım öne taşıdı.

Güngör Otomobil A.Ş. Freedom ERP Kullanımı

Güngör Otomobil A.Ş. firmasının bizim için söylediği referans belgesini aşağıdaki indir butonuna tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Freedom ERP Referans Dosyaları

 


 

Faaliyetlerine 1986 yılında başlayıp bugün 150.000 m2 üretim alanına sahip olan ÇEL-MER Çelik Endüstrisi A.Ş., Fredom ERP’nin sektörlerine ve firma yapısına hızlı adapte olmasıyla faaliyetlerinde verimlilik sağlamıştır.

ÇEL-MER Çelik Endüstrisi A.Ş. Freedom ERP Kullanımı

ÇEL-MER Çelik Endüstrisi A.Ş. firmasının bizim için söylediği referans belgesini aşağıdaki indir butonuna tıklayarak inceleyebilirsiniz.

ÇEL-MER Freedom ERP Referans

Bu yıl itibari ile 66 yılını dolduran ve sektörünün önemli bir oyuncusu haline gelen Net Cıvata, Freedom ERP yazılımını kullanan ilk firmalardan olarak kurumsal yapısını güçlendirmiştir.

Net Civata

Uzun yıllardır Freedom ERP’yi kullanan firma; üretim yönetimi, planlama yönetimi, barkod otomasyon sistemi, stok yönetimi, muhasebe, e-fatura, e-defter ve ASN uygulama çalışmaları yapılmış ve kullanmaya devam etmektedir.

Öncü otomotiv ana sanayi firmalarından biri tarafından gerçekleştirilen ilk elektronik fatura entegrasyonu sistemine uyum sağlayarak örnek teşkil etmiştir. Ayrıca çalıştığı otomotiv ana sanayi firmaları ile otomatik sipariş sistemini aktif olarak kullanmaktadır.


Diğer referanslarımıza ulaşmak için lütfen tıklayınız.

Freemdom ERP kullanıcıların deneyimleri ve bizler için söylediği referanslara ulaşabilirsiniz. Referanslarımız hem videolu hem de yazılı olarak yer almaktadır.


Net Cıvata Hakkında

Net Cıvata, 1949 yılında İstanbul’un Haliç semtindeki atölyesinde, sanayi faaliyetlerine ilk olarak makine ve kalıp imalatı ile başlamıştır.

Kendi imal ettiği makineler ile 1953 yılında vida, 1962 yılından itibaren ise cıvata imalatını gerçekleştirmiştir.

Kısa sürede sağlanan gelişme sonucu ve artan talebi karşılamak amacıyla Almanya’ dan tedarik edilen daha modern makineler ile 1972 yılında şimdiki yerinde, bağlantı elemanlarındaki çeşitliliğini artırarak standart ve özel civatalar üretmeye başlamıştır.

Soğuk dövme kalıplarını çok büyük oranda kendisi imal eden firma kalıp stoğunu yaklaşık olarak 40.000 adet parçaya yükseltmiştir.

Firma tüm gelişimi boyunca kalite kavramına büyük önem vermiş, kalite anlayışının tüm faaliyetlerinde rehber olmasını benimsemiştir.

Bu amaçla, dünya standartlarına ulaşmak için özellikle 1990’ların başından itibaren bu alandaki altyapısını ciddi ve sağlam temeller üzerinde tesis etmeye başlamıştır.

Bu kalite yolculuğunda, önemli kilometre taşları olarak 1996’da ISO 9002, 2000 yılında QS 9000 ve 2004 yılında ISO 9001:2000 ile ISO/TS 16949:2002 ve son olarak Q1 kalite sertifikalandırmaları sayılabilir.

Başoğlu Kablo, kurulduğu 1980 yılından günümüze kadar faaliyet gösterdiği alanda kazandığı deneyim ve pazar büyüklüğü ile hem ülkemizde hem de yurt dışı pazarlarda önde gelen ilk firmalardan biri olmuştur. Bu başarılı yapısını geleceğe taşıma ve sağlamlaştırmak için başladığı kurumsal kaynak planlaması sürecinde Temel Teknoloji Yazılım ve Danışmanlık – Freedom ERP‘yi seçerek ilk adımlarını atmıştır.

Başoğlu Kablo Freedom ERP 3

Freedom ERP ile 2014 yılı başında başladığı çalışmalarda; bünyesinde bulunan çok sayıda üretim birimlerinin birbiriyle koordineli ve entegrasyonlu olarak faaliyet göstermesi, barkod sisteminin hayata geçirilmesi, planlama çalışmalarının daha etkin hale getirilmesi ve İstanbul ofisi ile üretim alanları arasındaki koordinasyonun sağlanması çalışmaları yapılmıştır.

Çalışmalarını Freedom ERP ile devam ettiren Başoğlu Kablo bünyesinde yapacağımız gelişmeleri yine sayfamızdan sizlerle paylaşacağız.


Diğer referanslarımıza ulaşmak için lütfen tıklayınız.

Freemdom ERP kullanıcıların deneyimleri ve bizler için söylediği referanslara ulaşabilirsiniz. Referanslarımız hem videolu hem de yazılı olarak yer almaktadır. 


Başoğlu Kablo Hakkında

Başoğlu Kablo Freedom ERP 1

Başoğlu Kablo, Profil Sanayi ve Tic. A.Ş. 1980 yılından beri faaliyet gösteren, sektöründe 33 yılı aşkın bir süredir kazandığı deneyimle hem ulusal hem de uluslararası alanda söz sahipliği yapan, lokomotif firma konumunda yer almaktadır.

Çalıştığı tüm kuruluşları müşteri değil bir iş ortağı şeklinde gören firmamız; müşterilerinin isteklerini, beklentilerini ve ihtiyaçlarını doğru algılayıp değerlendirmek suretiyle, hizmetin zamanında sunulmasını sağlar. Bu anlamda müşterilerimizin memnuniyeti, önerisi ve şikayetini etkin bir şekilde değerlendirir.

Uzmanlığında yer alan Silikon Kablolar, Profil ve Contalar, İnşaat, Beyaz Eşya, Aydınlatma, Demir Çelik ve Cam Sanayi, Otomotiv ve Raylı Taşımacılık, Madencilik, Sağlık, Gıda, Gemi İnşası, Makine ve Elektrik Sanayisine yönelik ürünlerin üretiminde yer almaktadır.

Dünyanın dört bir yanına ihracat yapan firmamızın çalıştığı başlıca ülkeler; Avusturya, Bulgaristan, Şili, Çek Cumhuriyeti, Mısır, İngiltere, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Marshall Adası, Hollanda, Polonya, Portekiz, Romanya, Rusya, Slovenya, Güney Afrika, İspanya, İsveç, İsviçre, Azerbaycan, Lübnan, Suudi Arabistan, İrlanda ve Birleşik Arap Emirlikleri’dir.

Merkezi İstanbul’da yer alan şirketimizin üretim alanlarının 2’si Bolu’da 1’i Polonya’dadır. 16.500 m2 açık alanı, 11.500 m2 kapalı üretim alanı ve 1.000 m2 depolama alanı ile toplamda 29.000 m2lik üretim tesislerimizde uluslararası standartlar çerçevesinde üretim yapılmaktadır.

Alanında uzman 500’ü aşkın çalışanıyla üretimin her aşamasında en son teknolojiyi kullanarak, parmakla gösterilen hizmet anlayışıyla üretimini yapmaktadır.

Temelleri 1974 yılında atılan ve bugün Türkiye’nin ekonomisine ve iş gücüne en büyük katkıları sağlayan firmalardan biri olan EMTA Şirketler Grubu, 2015 yılının ilk günlerinden itibaren ERP sistemine geçişini Freedom ERP ile başlanmış ve artık kullanıma geçilmiştir.

Freedom ERP ile sağlanan çalışmalar kapsamında muhasebe entegrasyonu, bordrolama sistemi, e-fatura uygulaması, e-defter modülleri, maliyetlendirme sistemi, raporlama (müşteri ve ürün bazı dahil) sistemi, satış ve satın alma modülleri tamamlanmış ve kullanımları EMTA Şirketler Grubu tarafından başlanmıştır.

Ayrıca şirket ihtiyaçları doğrultusunda projelendirilen; üretim sistemi uygulaması ve şantiye bazında karlılık raporlama sistemi devam etmektedir.

ERP geçişinde ihtiyaç duyulan tüm danışmanlık hizmetlerini de firmamız tarafından alan firmada yapılan çalışmalara yine sitemizde yer vereceğiz.

Freedom ERP EMTA Grup

EMTA Şirketler Grubu Hakkında

EMTA, 1974 yılında EMTA Elektrik Makine Ticaret A.Ş. sıfatı ile kurulduğu günden bu güne kadar gelişimini, enerji iletim ve dağıtım sektörünün en güvenilir ve saygın şirketi olmak vizyonu ve global enerji iletim ve dağıtım ağının kurulmasındaki sorumluluk ve yükümlülüklerini göz önünde bulundurarak devam ettirmektedir. Bu gün itibarı ile faaliyetlerimiz, sektörel ihtiyaçlar göz önüne alınarak, hizmet alanında uzmanlaşmış ve değerli müşterilerimize en üst kalitede hizmet vermek amacında bulunan, üretim, taahhüt ve ticaret bağımlı şirketlerimiz tarafından icra edilmektedir. Ülke ekonomisine önemli katkılarda bulunan, topluma ve çevreye karşı sorumluluklarının bilincinde, sürdürülebilir gelişmeyi yaşam şekli yapan, teknoloji ve kalite açısından sektöründe lider bir kuruluş olarak hedefimiz, müşterilerimize en yüksek faydayı sağlayacak ürün ve hizmetleri en iyi çözüm ortağı olarak sunmak ve sürekli müşteri memnuniyetini sağlamaktır.

Diğer referanslarımıza ulaşmak için lütfen tıklayınız.

Freemdom ERP kullanıcıların deneyimleri ve bizler için söylediği referanslara ulaşabilirsiniz. Referanslarımız hem videolu hem de yazılı olarak yer almaktadır. 

Bolu ‘da faaliyet gösteren ve beyaz eşya yan sanayiinin önde gelen firmalarından Bolparsan A.Ş., stok ve üretim otomasyonu kapsamında Freedom ERP barkod uygulamasını devreye aldı.

Uygulama kapsamında iş emri takibi, operatör performans kayıtları, hammadde/yarımamul/mamul depo operasyonları barkodlu olarak takip edilmeye başlandı. İşlemlerin barkodla yapılması sayesinde özellikle yarımamul ve mamullerin üretim bildirimleri çok kolaylaştığından, bilgi girişi ve barkod etiketleme işlemi her operatörler tarafından anında yapılmaya başlandı. Ayrıca prosese giren hammadde ve yarımamul barkodları da okutularak, ISO 9000 ve TS 16949 ‘ün önemli gerekliliklerinden biri olan geriye izlenebilirlik de tam anlamıyla sağlanmış oldu.

Bolparsan’da barkod uygulaması ile sağlanan temel faydalar şöyle özetlenebilir :

  • Hammadde girişinde barkod etiketleme,
  • Üretime verilen hammaddelerin barkodla sevki,
  • Üretimde kullanılan hammadde ve yarımamul barkodlarının üretim iş emirleri ile ilişkilendirilmesi ve geriye izlenebilirlik,
  • Üretimden çıkan yarımamul ve mamul kasalarının operatörler tarafından, iş emri ile ilişkilendirilerek anında sisteme girilmesi ve barkod etiketlerinin basılması, bu sayede iş emri ve stok sisteminin canlı ve güncel hale gelmesi,
  • Fason ve Sevkiyat işlemlerinin barkodla yapılması, bu sayede hatalı ürünlerin müşteriye gönderilmesinin engellenmesi,
  • Üretim performans/duruş kayıtlarının operatörler tarafından zamanında girilmesi, OEE raporlarının elde edilebilmesi,
  • Depo ve Üretim alanlarındaki stok sayım işlemleri barkodla yapılması, sayım doğruluğunun sağlanması, sayım işleminin ve sayım sonrası değerlendirme işlemlerinin hızlanması.

Mamül Kasa Barkod Etiketi

Freedom ERP Barkod Uygulaması

Yarımamül Kasa Barkod Etiketi

Freedom ERP Barkod Uygulaması Arçelik

Üretim Bildirimi

Freedom ERP Barkod Üretimi Bolparsan

Üretimden Veri Toplama İstasyonu

Barkod Temel Teknoloji

Barkodlu Sevkiyat İşlemi

Bolparslan

http://www.bolparsan.com/ 

Freedom ERP Barkod Otomasyonu hakkında daha detaylı bilgi için tıklayınız

Diğer ERP Programlarının Karşılayamadığı İsteklerimizi Freedom ERP Karşıladı

Sinan DÜLGER – Teknik İşler Yönetim Kurulu Üyesi
Telform Kelepçe ve Yay San. Tic. A.Ş.

Temel Teknoloji Yazılım ve Danışmanlık – Freedom ERP
www.temelteknoloji.com.tr

Telform Kelepçe ve Yay San. Tic. A.Ş. Hakkında

İstanbul-Tuzla’da 5500 m2 açık alan, 1750 m2 kapalı alanda üretim yapmaktadır. Telform A.Ş. bünyesinde 110 kişi çalışmakta ve bunun 15 kişisi beyaz yakalı yönetim kadrosunu oluşturmaktadır.

TELFORM A.Ş. İtalyan Precision Spring Europa S.p.A.( PSE ) ve Almanya Mediolanum Federn GmbH ortaklarının da yardımıyla ihracatını arttırarak Avrupa’ da isminden söz ettirmeye devam etmektedir.

Telform A.Ş. ø 0.15 – ø 6.00 mm. tel çapları arasında Basma Yaylar, Çekme Yaylar, Torsiyon ve Çift Torsiyon Yaylar, Tel ve Bant Malzemeden Form Yaylar, Segman Yayları, Vidalı ve Otomatik Kilitlemeli Hortum Kelepçelerinin üretimini full otomatik CNC ve Mekanik Makineler ile yapmaktadır.

TELFORM A.Ş. ayrıca ortağı olan İtalyan PRECISION SPRING EUROPA S.p.A.( PSE )’ nin ürettiği Emniyet Segmanları ile Dikdörtgen kesitli Kalıp Yaylarının ve İtalyan VEP AUTOMATION Gazlı Yayların Türkiye’de distribütör olarak pazarda yerini sağlamlaştırarak satışlarına devam etmektedir.

Telform A.Ş. ağırlıklı olarak Beyaz Eşya, Otomotiv, Elektrik ve Elektronik sanayine hizmet vermektedir.

Telform A.Ş. 2001 yılında almış olduğu ISO 9002 Kalite Belgesini, Temmuz 2003 tarihinde ISO 9001 – 2000 versiyonu ile revize etmiştir.

ISO 9001 – 2000 Kalite Belgemizi AQA (American Quality Assesors) merkezi Amerika’da bulunan ISO 9000 ve benzeri kalite sistemlerinin belgelendirme faaliyetlerini gerçekleştiren bir sertifikasyon kuruluşundan almıştır.

 

 

Freedom ERP’nin İlk Katkısı, Müşteri Memnuniyeti ve İade Oranlarındaki Azalma Oldu

Meryem Yılmaz KILIÇ – Genel Müdür Yardımcısı
Çel-Mer Çelik Endüstri A.Ş.

Çel-Mer Çelik Endüstri A.Ş.’nin Freedom ERP için verdiği diğer referanslar için tıklayınız


Çel-Mer Çelik Endüstri A.Ş.’nin Kalite Prensipleri:

ÇEL-MER’de kalite kontrol edilmez, KALİTE üretilir. Bu anlayış adına Kalite Çemberleri içersinde üretimin her gün bir önceki günden daha kaliteli olmasına çalışılır. Ana ilke en yüksek düzeyde müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Bu ilkenin gerçekleşmesindeki en önemli etkenlerden birisi de Freedom ERP yazılımı oldu.
Laboratuar donanımı malzemenin tüm özelliklerini inceleyebilecek ekipmanlarla zenginleştirilmiştir.Mevcut Ekipmanlar;

  • ARL Spektrometre
  • WOLPERT Çekme Tezgahı
  • KARL FRANK Analog Rockwell Sertlik Ölçme Tezgahı
  • AFFRI Dijital Rockwell Brinell Sertlik Ölçme Tezgahı
  • Magnetik partükül Çatlak Kontrol Tezgahları
  • METKON Metalografik numune hazırlama ekipmanları ve Mikroskoplar
  • Dr. FOERSTER Magnatest, Defectomat, Circograph

Freedom ERP Yazılımını Özel Çözümlerle Birlikte, Sekiz Ay Sonunda Kullanmaya Başladık

Meryem Yılmaz KILIÇ – Genel Müdür Yardımcısı
Çel-Mer Çelik Endüstri A.Ş.

Freedom ERP hakkında Çel-Mer Çelik Endüstrisi A.Ş.’nin diğer kayıtları

Çel-Mer Çelik Endüstri A.Ş.’nin Freedom ERP için verdiği diğer referanslar için tıklayınız


Çel-Mer Çelik Endüstri A.Ş. Hakkında:

Çel-Mer Çelik Endüstrisi1986’da İstanbul Bayrampaşa’da haddehane olarak üretime başladı. ÇEL-MER. Bugün 120.000 m² açık, 30.000 m² kapalı alan üzerinde Gebze/Kocaeli bölgesinde yarı kontinü modern bir haddehane, kabuk soyma, taşlama ve soğuk çekim olanaklarını kullanarak faaliyetini sürdürmektedir.
ÇEL-MER Çelik Endüstrisi AŞ, bugün kaliteli ve parlak çelik üretiminde önemli bir noktadadır. Üretim olanakları açısından ülkede kendi alanında tek olmanın yanı sıra ihracat alanını da gittikçe genişletmektedir. İran, Suriye, Lübnan, İsrail, Bulgaristan, Yunanistan ve benzeri komşu ülkelerin yanı sıra Almanya Fransa ve İtalya benzeri Avrupa topluluğu ülkelerine de fiilen ihracat gerçekleştirmekteyiz.

Maliyet düşürmek ve kalite yükseltmek ikileminde sürekli yenilenme, sürekli yatırım ilke edinilmiştir. Bugün modern bir laboratuar oluşturulmuş; kangal soğuk çekim, çubuk soğuk çekim, kabuk soyma ve taşlama ünitelerinde maliyet düşürürken kaliteyi yükseltmek aynı anda hedeflenmiştir. ISO 9001 sertifikasyonun tüm gereklerini yerine getirme anlayışımız içersinde, sorumluluğumuzu nihai kullanıma kadar taşıma gayreti içindeyiz.“ Bu kapsamda, satış ve üretimdeki uzman kadromuzla müşterilerimize daha da kaliteli hizmet vermeyi kendimize amaç edinmiş bulunmaktayız. Bu bağlamda Freedom ERP  ile süreçlerimizi iyileştirerek sürekliliğimi ve sektör büyüklüğümüzü devam ettirmeyi hedefliyoruz.

Sektörünün en köklü kuruluşu olması yanında çalışmalarıyla sektörünü geliştirmeyi başaran Yıldız Kalıp A.Ş., Freedom ERP’yi iPad ile kullanarak hem esneklik hem de hız kazanmışlardır.

Yıldız Kalıp A.Ş. Freedom ERP Kullanıcı Deneyim Dosyası

Yıldız Kalıp A.Ş. Freedom ERP Deneyimi

Firma Genel Müdür Yardımcısı Nadir Kula ile yaptığımız ve firmalarında Freedom ERP yazılımını iPad ile nasıl kullandıklarını anlatan röportajı izlemek için tıklayınız

Yıldız Kalıp A.Ş. Hakkında

1969 yılında Yönetim Kurulu başkanımız Sn. Cemil YILDIZ tarafından Topkapı´da küçük bir atölye olarak kurulmuştur.

Özverili ve sürekli gelişen bir profil sergilemiş ve 1979 yılında Avcılar´da 2500m2´lik ilk fabrika binasına geçmiştir. İlerleyen yıllarda ilk kurulumuna ek olarak yeni tesisler kuran Sn. Cemil YILDIZ, 15.000m2 (Avcılar) ve 10.000m2 (Güneşli) oldukça modern, gelişen Türkiye ihtiyaçlarına cevap veren, sektöründe lider bir firmayı Türkiye´ye kazandırmıştır.

Yıldız Kalıp A.Ş. hakkında daha detaylı bilgi bulabileceğimiz, firmanın Genel Koordinatörü Ali Murat Gökçe ile yaptığımız röportajımızı izlemek için tıklayınız

 

Diğer kullanıcı deneyimlerimiz için lütfen tıklayınız