Modüller

Anasayfa > Blog

Freedom ERP Barkod Otomasyonu

Barkod Otomasyonu sistemimiz hem Freedom ERP sistemi ile beraber hem de tek başına bir sistem olarak kullanılabilir. Yapılan bütün işlemler yapıldıkları anda ERP sisteminin içinde yerlerini alırlar, herhangi bir toplu veya batch işleme gerek yoktur. Aynı zamanda yapılan tüm işlemler bir ERP Sistem evrakı olarak da işlem görebilir, bu sayede ofis içi kullanıcılar işlemleri kendi kullandıkları menülerde izleyebilir, kullanabilirler. ERP içinde bu yetenek büyük kolaylık sağlar.

Freedom ERP, Barkod Otomasyon sisteminin diğer tüm barkod uygulamalarından farkı bütün operasyon alanını kapsayabilmesi ve çok kısa sürede devreye alınabilmesidir. ERP yazılımını hızlı kullanabilmek ve hayata geçirebilmeniz tüm projenin de başarısı için yaşamsaldır. Firmanızın hem içinde hem de iş ortakları ile yürüttüğü bütün süreçler ERP sistemi içinde yer almakta, bir proje esnasında ortaya çıkabilecek ihtiyaçlar da geliştirilerek eklenebilmektedir. ERP yazılımlarında azalan esneklik karşısında, Freedom ERP hızlı reaksiyon göstermesi ile de öne çıkar.

ERP Sisteminde Sevkiyat İşlemleri ve Müşteri Bilgilerinin Kullanımı

ERP Barkod Otomasyonu sistemde müşterilere ait kod ve etiketler tarif edilebilir. İrsaliye ve fatura işlemleri “müşteri kodları” üzerinden hazırlanabildiği gibi etiketler tamamen müşterinin isteğine göre düzenlenebilir. Bu sayede hem firmanıza ait kodlar hem de müşterilerinize ait kodlar aktif olarak ERP sistemi içinde saklanır ve kullanılmış olur.

Diğer yandan ERP sistemi irsaliye, sevk emri, çeki listesi gibi sevkiyat alanında kullanılabilecek bütün uygulamaları içerdiğinden bu aşamada herhangi bir işlemin Barkod Otomasyon Sistemi dışında yapılmasına da gerek kalmamaktadır. Tüm bu süreçleri ERP sistemi üzerinden yönetmiş olursunuz.

Teslim Alma İşlemleri ve Tedarikçi İlişkileri

Freedom ERP Barkod Otomasyon Sistemi firma kodlarının yanında tedarikçi firma kodlarını da kullanabilmektedir. Bu sayede ERP sistemi içinde, her iki kod işlem için kullanılabilir. ERP sistemi gerek size malzeme satan firmalara gerekse de size fason işlem yapan firmalara elektronik olarak etiket gönderebildiği için teslim alma noktasında içeriğini % 100 bildiğiniz barkodlar ile işlem yapabilmenizi de sağlar.

Eğer size malzeme gönderen firmalar bu tür bir etiketleme uygulamasına uyum sağlayamıyorlar ise giriş noktasında kendi sisteminize uygun etiketleri ERP Barkod Otomasyon sistemi içinde üretmenizde son derece kolay ve hızlı gerçekleşebilmektedir. Sistem gelen partileri sizin uygun göreceğiniz paketlere bölerek, her paket için gerekli etiketleri kolayca üretebilir.

Fason üreticilere yapacağınız sevkiyatlar da barkod otomasyonu içinde ele alınmış bir başka uygulamadır.

ERP Sisteminde Firma İçi Uygulamalar

Bir stoğun firma içinde yapacağı seyahat Freedom ERP Barkod Otomasyonu içinde tamamen ele alınmıştır. ERP yazılımımız içinde bu konu diğer bir çok benzer yazılımdan detaylıdır. Depo değiştirme (verme ve geriye alma), raf – dolap gibi yer değiştirme, paket bölme (içinden alma), üretim operatörlerinin operasyon bildirimi, paletleme, üretim yapma, üretimde kullanma, sayım gibi akla gelebilecek bütün uygulamalar hepsi ERP yazılımı içinde mevcuttur.

Freedom ERP Barkod Otomasyonu Uygulamalar Listesi :

Aşağıda bulunan tabloda sistemin içinde bulunan 40’dan fazla sürece ait bilgi edinebilirsiniz.

.

Malzeme veya Ürünün Etiketlenmesi

Satınalma veya Üretimden depolarımıza girecek olan nesnelerin etiketle

nebilmesi için birden fazla yol kullanabiliriz ve bunları ERP sisteminin içine kaydedebiliriz.

1. Üzerinde okunabilecek türde etiketi olan veya olmayan nesnelerin kabulü aşamasında sisteminize uygun niteliklerd

e (ebat – bilgi içeriği – lot – kutu numarası gibi) etiketleri üreterek paket veya kutuların üzerine yapıştırmak.

2. Üretilecek nesneler için “iş emri aşamasında” etiket üretmek

3. Tedarikçilere kendi basacağımız etiketleri elektronik olarak gönderip, onların bu etiketleri bize gönderecekleri paketlerin üzerine yerleştirmelerini sağlamak.

4. Üretimden çıkan ürünler için depo girişi esnasında etiket üretmek ve kullanmak

Freedom Barkod Otomasyon sistemi içinde bu metotların tümünü uygulayabileceğiniz gibi şirketinizin kurgusuna göre ortaya çıkabilecek farklı bir yolu izleyebilmek için de yeni uygulamalar sisteme eklenebilir.

Barkod Etiketi tasarımı hakkında daha çok bilgi için tıklayın…

ERP Yazılımı içinde Satınalma Girişi

ERP sistemimizde Satınalma Girişi ister o esnada paketlerin etiketlenmesi ile ister önceden tedarikçilere gönderilmiş olan etiketlerin okunması ile yapılabilir. Önceden üretilmiş etiketlerin bilgileri ERP sistemi tarafından bilindiği için okunma sonucu manual bilgi girişi yapmak da gerekmez. ERP sisteminiz bu sayede giriş esnasında geçen süreyi azaltır ve süreci sadeleştirir.

Bu aşamada tedarikçiden gelen “ODETTE” normunda etiketler de değerlendirilebilir, ERP sisteminde bu tür etiketleri deşifre edebilen uygulama ekranı mevcuttur.

.

Freedom ERP içinde Fason Üretim Girişi

ERP sisteminde Fason Üretim Girişi esnasında da ister o anda üretilen etiketler ile ister “fason siparişi veya iş emri” aşamasında elektronik olarak üretilip ilgili firmaya gönderilmiş olan etiketler okunarak işlem yapılabilir.

Bunun dışında fason üreticinin “ODETTE” normlarında hazırlamış olabileceği etiketler de bilgi girişi için kullanılabilir.

.

ERP Sisteminde Üretimden Giriş

Firma içinde üretilmiş olan bir ürünün etiketlenmesi de ister depo girişi esnasında ister “iş emri aşamasında” yayınlanan etiketlerin kullanılması ile ERP sistemi içine kayıtlar gerçekleştirilebilir. Bu etiketler firma içi kullanım amacı ile üretilmiş olabileceği gibi müşterimiz için de üretilmiş olabilir. Bir etiketin üzerinde hem bize hem de müşterimize ait bilgiler yer alabileceği gibi iki ayrı etiket de düzenlenmiş olabilir.

ERP sistemi içinde 4 farklı “Üretimden Giriş” uygulaması bulunmaktadır, bu sayede kullanıcılarımız kendi işlerine en uygun olanı seçebilmektedir.

Etiketi Sorgulama – Bu Nedir Ekranı

Bu uygulama ile Etiket No okutularak arkasındaki bilgiye ulaşılabilir. Zaman zaman “bu nedir” sorusuna cevap almak, özellikle sistem içinde gezinen etiketlerin ufak ve “az görsel bilgi” taşıdığı durumda kullanılmaktadır. ERP sistemi içinde sorunun cevabı hızlı ve kolay bir şekilde bulunabilir.

Bu işlemin diğer alternatifi ise sistem içinde bulunan “etiket kartı” uygulamasını kullanmak, rapor veya etiket detaylarını normal büyüklükte bir ekran üzerinde incelemektir (bu sayfada bahsedilen bütün uygulamalar el terminali uygulamalarıdır).

Paket veya Ambalaj Bölme

Bir paket veya ambalajın içinden bir miktar malzeme aldığınızda artık o paketin üzerinde bulunan etiket geçerliliğini yitirirken “alınan kısım” için de bir etiket ihtiyacınız doğar. İşte Paket Bölme veya Etiket Bölme işlemine ERP sistemi içinde kayıt altına alırken bu noktada ihtiyaç doğar. Freedom ERP yazılımı içinde bu işlem için de 2 ayrı program yer almakta ve iş akışınıza göre kullanılabilmektedir.

Transferler veya Yer Değiştirme

Örneğin Hammadde deposunda İmalat’a malzeme çıkışı bir transfer, depo içinde bir malzeme veya ürünün lokasyonunu değiştirmek ise yer değiştirme işlemidir. ERP sistemi içinde bu işlemi de gerçekleştirmek üzere 3 farklı uygulama şekli bulunmaktadır.

Harici veya Dahili Sevk İrsaliyeleri

Firmanızın farklı adreslerde tesis, depo veya mağazalarınız var ise bu noktalar arası malzeme aktarma işlemi ERP sistemi içinde Dahili Sevk İrsaliyesi ile yapılır; bu işlem özünde bir transfer ancak uygulamada irsaliye olarak gerçekleştirilir. Diğer yandan son müşteriye gönderilen ürünler ise irsaliye eşliğinde yapılır, bu işlem ise özünde bir çıkış işlemidir. ERP sisteminde her iki işlemi de gerçekleştirmek üzere toplam 4 adet farklı uygulama mevcuttur.

Fason Üretime Çıkış İşlemi

Fason üretim için malzeme çıkışı ERP sistemi için özünde bir transfer işlemidir ancak uygulanışı irsaliye formatında yapılır. Bu işlemde Fason üretimi yapacak olan firma adına bir irsaliye düzenlenir. ERP sisteminde bu işlem için de 2 farklı uygulama mevcuttur.

Giriş Kalite Kontrol

Sisteme girişi yapılan paketler / etiketler ayrıca Giriş Kalite Onayı işlemine tabii tutulabilirler. Eğer sistem bu şekilde kurgulandı ise aynı şekilde ERP sistemi üzerinde de bu uygulamayı yansıtabilir, sistem içinde kalite kontrol çalışanları uygun olan ve olmayan paketleri kolaylıkla işaretleyebilirler.

Sayım Uygulaması

Sayım işlemi her dönem için uzun süre alan bir eylemdir. Freedom ERP yazılımı içinde bulunan bu uygulama sayesinde sayım yapan kişi veya ekipler büyük zaman tasarrufu sağlarlar. Bu sayım programı firmanın hammadde, imalat, mamul alanı gibi her noktasında kullanılabilir.

Yarı Mamul Sayım Uygulaması

Bu uygulama imalat süreci içinde operasyon bildirimi yapan ve her operasyon sonrası ortaya çıkan yarı mamulü etiketleyen firmalar da kullanılmak üzere hazırlanmıştır. İmalat alanı içinde yapılacak olan sayımı oldukça kısaltan bu uygulama, ERP sisteminin okuduğu yarı mamulleri malzemelerine ayrıştırarak mevcut ile kıyaslayabilir.

Bu uygulama sayesinde üretimin sayım için durdurulması minimum süreye inmiş olacaktır.

Nerede Uygulaması

Freedom ERP yazılımı içinde bu uygulama hem kontrol hem de arayıp bulmayı kolaylaştıran bir ekrandır. Okutulan etiketin lot -seri detayında bulunduğu yerleri gösterir. Bu sayede ERP sisteminize bakarak bir stok kodunun şu anda nerede ne miktarda bulunduğunu görmüş olur, hangi noktadan alarak onu kullanmanız uygun ise kolayca karar vermiş olursunuz.

Paletleme

Bir paletin içine yerleştirilenlerin işlenebilmesi için ERP Barkod Otomasyonu içinde 2 ayrı uygulama mevcuttur. Bunlardan ilki normal ekranda çalışan, kullanıcının manual olarak palet içeriğini oluşturduğu uygulamadır, bu uygulamaya ofis yazılımlarından kopyala – yapıştır yapılabilir. Diğer ise el terminali uygulamasıdır. Bu uygulamada ise kullanıcı önce palet numarasını belirler daha sonra ise bu palet içine giren etiketleri okumaya başlar.

KONVEYÖR ve Paletleme Uygulaması

Bu çalışmada paletleme işlemi bir konveyör hattı üzerinde yapılıyor. Konveyör üzerinden geçen kutular hat üzerine  yerleştirilmiş okuyucular ile okunuyor, palet tamamlandığında ise ERP sistemi hem palet bilgilerini hem de palet etiketini üretiyor.

Etiket Değiştirme

Bu uygulama 2 farklı ihtiyacı karşılamak içindir, bunlardan ilki eskimiş bir etiketin yerine yenisini üretmektir. Kullanıcı mevcut etiketi okutup, ERP Barkod Otomasyonu sistemi içinden, yenisini bas dediğinde bu işlem gerçekleşmiş olur.

Diğeri ise etiketin üzerinde bulunan bazı bilgilerin değiştiğini ERP sistemine söylemek için kullanılır. Etiket okutulur, istenen bilgiler değiştirilir ve yenisi basılır.

CHECK-IN Uygulamaları

Barkod ile çalışma düzeninde her zaman her şey okutularak yapılmaz bazen de yapılan işler okutularak kontrol edilir. Örneğin hazırlanmış olan bir irsaliyenin doğru yüklenebilmesi için paketlerin irsaliye ile doğrulanması gerekir, bu uygulamayı sevk emri veya çeki listesi için de düşünebilirsiniz.

İşte CHECK-IN Uygulama ailesi bu ihtiyacı karşılamak için hazırlanmış, parametrik bir uygulama düzenidir. İhtiyaca göre her türlü işlem bu şekilde denetlenebilir.

Walking SCADA

Klasik üretim izleme uygulamalarında her istasyon kendi üretimini bilgisayara işler, ister bu bilgiyi bir kağıda veya etikete basarak “parça tanıtım / üretim tanıtım” kartı gibi de kullanır isterse de hiçbir belge üretmeden işine devam eder.

Tam otomasyon isteyenler ise iş merkezlerini bir SCADA ağı içine alarak iş merkezinde oluşan bilgileri doğrudan bilgisayarlarına aktarırlar bu bilgiler ERP sistemi içinde işlenebilir ve ayrıca raporlanabilir.

Walking SCADA uygulamasında ise bu iki uygulamadan farklı. Prensip olarak bir Water-Beetle (Water-Beetle herhangi bir yöne gidebilen bir canlı ancak Örümcek Adam daha sevimli bir isim olarak kullanılabilir) uygulaması gibi ortada rasgele bir rota üzerinde gezinen bir taşıyıcı var. Bu uygulamada taşınan doğal olarak bir nesne değil bilgi. Taşınan bilgi arka planda üretim deklarasyonu gibi kullanılarak normal şartlarda bir çok elektronik cihaz ile gerçekleştirilebilecek bir uygulama son derece yalın bir biçimde hayata geçirilmiş oluyor. Uygulamada RF çalışan el terminali ve barkod işaretleri ile yayınlanan iş emirleri kullanılmaktadır.

Geriye İzlenebilirlik Uygulaması

ERP sistemi geriye izlenebilirlik kurallarına uygun tasarlanmıştır ancak bilgileri işleyebilmek başlı başına bir konudur. Örneğin bir montaj düşünün, bir çok malzeme bir araya getiriliyor, zaman zaman malzemelerden biri bitiyor ve yeni bir kutu, yeni bir parti kullanılmaya başlıyor. Ortaya çıkan ürünlerin içinde hangi partilerin kullanıldığı bazı sektörlerde oldukça önemlidir ve izlenmesi gerekir. Bazı sektörlerde bu sebeple ERP yazılımı kullanımları belli ölçeklerdeki tedarikçilere zorunlu kılınmaktadır da.

Kurduğumuz sistemde, ortaya çıkan ürünün etiketi kendisinin üretilmesi için kullanılan malzemeleri tek tek okunmasına ihtiyaç duymuyor, sadece değişenleri ERP veya Barkod Otomasyon sistemine söylenerek önemli bir zaman tasarrufu ve çabukluk sağlanıyor. Sistem her ortaya çıkan ürünün içinde neler kullanıldığını bütün detayı ile kayıt altına aldığı gibi bu bilgiyi yıllar boyunca koruyabiliyor. ERP sistemi, üretimi geriye doğru sorgulanabilir ve izlenebilir hale getiriyor.

Garanti Kartı Uygulaması

Garanti kartı vermek ve izlemek durumunda iseniz her sattığınız ürünün garanti başlangıcı, kime satıldığı gibi bilgileri de ERP sistemi içinde depolamalısınız. Bu uygulama önceden etiketlenmiş olan malzemelerin sevkiyatı esnasında garanti kartlarına gereken yeni bilgileri eklemenizi sağlamaktadır.

Üretim Operasyonlarının İzlenmesi

Üretim aşamalarının izlenmesi veya etiketlenmesi amacı ile ERP sisteminde bir dizi uygulama mevcuttur, bunların bazıları manual kullanım bazıları ise barkod okutularak çalıştırılmaya uygun tasarlanmıştır.

Bu uygulamalar ile operatör yapmakta olduğu işi, duruşu veya makine hazırlığını sisteme aktarabilir, üretim sonucu ortaya çıkan yarımamul için etiket üretebilir. Bu mekanizma iş emri sistemi ile entegre çalışarak aynı zamanda üretim emirlerinin hangi aşamada olduğunu izlemenizi sağlar.

Sizin şirketiniz barkod otomasyonundan kazanç sağlayabilir mi? Freedom ERP Barkod Otomasyonu Yatırım Değerlendirme Tablosu’nu gidin ve sorularınızın cevabını bulun… (link to M1)

ERP – Barkod Otomasyon Fikirleri ve Uygulama Örnekleri E-Kitap

  1. Stok kartları ve ürün ağaçları içinde bulunan bilgi mühendislik, üretim, planlama, satış, muhasebe bölümlerinin ihtiyacını karşılamalıdır.
  2. Her malzeme kodu tek bir nesneyi işaret etmelidir. Her nesnenin tek bir kod olmalıdır.
  3. Ürün ağaçları malzeme kodlarından oluşturulur, çizim numaraları bu iş için kullanılmamalıdır.
  4. Ürün ağacınız planlanması gereken bütün nesneleri içermelidir.
  5. Ürün ağacınızda en az sayıda seviye olmalıdır. Operasyon adımlarını gösterebilmek için yarı mamul kodlaması yapılmamalıdır.
  6. Ürün ağacı değişiklikleri bölümlerin (ürün ağacının müşterilerinin) uzlaşması ile yapılmalıdır.
Freedom ERP danışmanları hem bu prensiplere sadık kalınmasını sağlar hem de geniş sektör tecrübeleri ile yolunuzu kısaltır. Temel Teknoloji bu konuda danışmanlık hizmetleride vermektedir.

Firmanızın maliyetlendirme düzeninin yeterli olup olmadığını anlamak için aşağıdaki kontrol listesini kullanabilirsiniz.

  1. Şirketin bilgisayar kayıtlarında görünen stok miktarları gerçek ortam ile uyumlu mu, şirket stoklarında kayıt doğruluğunu sağlıyor mu?
  2. Farklı bölümlerin farklı maliyet anlayışları veya hesaplama biçimleri var mı? Zaman zaman kimin hesabı daha doğru gibi toplantılar yapılıyor mu?
  3. Şirket ürün ve müşteri karlılığını biliyor mu?
  4. Şirket olması gereken ile olan arasındaki (fiyat, miktar) farkları inceliyor mu?
  5. Şirket maliyetlerini karar vermek için yeterli bir süre içinde hesaplayabiliyor mu?

Üretimde Standart Maliyet

Üretilen bir nesne için Standart Maliyet, içinde kullanılanların teorik miktarları ile teorik fiyatların çarpımlarının toplamıdır. Ticari bir ürün için ise satın alınabileceği varsayılan fiyat olarak düşünülebilir.

Formüldeki Teorik Miktar … Ürün Ağacı içinde yer alan kullanım miktarlarıdır …

Formüldeki Teorik Fiyat… Hammadde ve Operasyonlar için düzenlenebilen Maliyet / Fiyat Endeksleridir.

Standart Maliyet Standartları Nasıl Belirlenir?

Şirketin bölümleri (muhasebe, mühendislik, personel, üretim, satınalma, üst yönetim) bir araya gelerek tecrübe ve tahminlerini birleştirirler. Standartların ulaşılabilir olması ancak çok da kolay gerçekleştirilebilecek türden olmamaları gerekir. Parasal ve para ile ifade edilemeyen faktörler vardır.

Yapılan Çalışmalar

  • Aktivite analizi
  • Tarihsel veri tabanı
  • Rekabet değerlendirmesi
  • Pazar tahminleri
  • Stratejik kararlar

Bu çalışmanın sonunda malzeme ve operasyonların miktar ve fiyatları aşağıdaki kaynaklardan elde edilecektir.

Malzemenin Standartları

  • Fiyat … Tedarikçi ilişkileri ile belirlenir
  • Miktar … Ürün tasarımı ile belirlenir

Operasyonun Standartları

  • Saat Maliyeti … Ücretler, sözleşmeler, diğer operasyon giderleri
  • Performans (Süre) … Operasyon zaman analizleri

 

FreedomERP’de standart maliyet hesaplama hakkında bilgi almak için tıklayın…

Scada Sistemi

SCADA “Supervisory Control And Data Acquisition” kelimelerinin baş harfleri kullanılarak oluşturulmuş bir terimdir. Türkçe’ye de “Danışmalı Kontrol ve Veri Toplama Sistemi” veya “Uzaktan Kontrol ve Gözleme Sistemi” olarak çevrilebilen SCADA terimini kısaca açıklamak gerekirse algılayıcılardan, haberleşme cihazlarından, bilgisayarlardan veya diğer aygıtlardan oluşturulmuş, denetlenebilen ve kontrol edilen sistemin genel adıdır. En genel olarak da enerji scadası (Elektrik-Su-Doğalgaz) ve proses scadası (fabrika-tesis otomasyonu) olarak ikiye ayrılır.

İletişim ve bilgisayar teknolojilerindeki son gelişmeler ve sistemin ihtiyaç duyduğu cihaz maliyetlerindeki düşüşler, elektrik dağıtım sistemlerinin otomasyonunun uygulandığı alanlar yayın hale gelmiştir.
Örnek olarak; dağıtım ve su otomasyonu ile şebekelerin uzaktan izlenmesi, kontrolünün hızlı ve etkin yapılması sağlanır ve sonucunda ise daha güvenilir, sürekli ve kaliteli elektrik enerjisi ve su beslemesi olası duruma gelir. Ayrıca bilgisayar destekli bir sistem olduğu için bilgiler uzun dönemlerce arşivlenebilir ve istatistiki raporlar ile çok etkin ve ekonomik şirket yönetimi sağlanmış olur.

SCADA ve İşletmeler ve ERP

Gözetleyici denetim ve veri toplama yapan sistemler için kullanılan SCADA, üretimdeki süreçlerin (hammadde, üretim ve mamul madde takibi vb.) denetiminde kullanılan çeşitli araçlarla (RTU, PLC vb.) birlikte fabrikanın üretim kontrolü ve takibine yönelik bir alt yapı oluştururlar. Bu sistemle oluşturulan alt yapının kapasitesi ölçüsünde üretim kaynakları planlaması (MRPII) ve kurumsal kaynak planlama (ERP) sistemleriyle gerekli entegrasyonlar kurularak ideal bir yapıya ulaşılmış olunur. Sistemin nihai amacı ise maliyet düştüğü süreçte kalitenin ve üretilen ürün sayısının arttırılmasını sağlayacak yapının sağlanmasıdır. Bunu sağlamanın başlıca unsurlarından biri de yöneticilerin işletmeye ve üretim sürecindeki bilgilere tamamı ile erişebilir ve hakim olmasıyla mümkün olacaktır. Bu aşamada ERP sistemi ile entegre olan SCADA sistemleri sayesinde bilgi tek merkezde toplanır. Böylece ERP sistemi ile tek kaynaktan, kolay izlenebilir ve doğru bilgi üzerinden yönetim sağlanır. Farklı bilgileri ERP sistemi içinde tek bir raporda konsolide edilerek, yönetimsel avantaj ve farklı açılardan değerlendirme şansı da verir.

SCADA yazılım paketleri endüstriyel tesislerde alt yapı yazılım görevini üstlenmeli ve fabrika içi ile dışındaki ağlara bağlanarak şirketin bütün katmanlarının uyum içerisinde çalışmasına imkan vermelidir. Oluşturulacak bu sistem ayrıca işletmedeki herkesin, her an ulaşabilecekleri anlık bilgiyi ayrıntılı olarak sunmuş olur.

SCADA sistemi, hidroelektrik, nükleer güç üretimi, doğalgaz üretim ve işleme tesislerinde, gaz, yağ, kimyasal madde ve su boru hatlarında pompaların, valflerin ve akış ölçüm ekipmanlarının işletilmesinde, kilometrelerce uzunluktaki elektrik aktarım hatlarındaki açma kapama düğmelerinin kontrolü ve hatlardaki ani yük değişimlerinin dengelenmesi gibi çok farklı alanlarda kullanılabilmektedir.

Siz de Freedom ERP ile SCADA sisteminize entegre olabilir ve işinizden daha fazla verim almanızı sağlar.
Daha detaylı bilgi için bize ulaşın…

Maliyetlerini bilmeyen var mıdır? Herhalde yoktur. Bilmeyenler var ise Standart Maliyet Nedir?M9 dosyamızdan başlayabilirler.

Peki bu bilgiyi etkin kullanan kaç firma vardır?

Çok fazla olduğunu söyleyemeyiz, çünkü “bilinen maliyet” yöneticilerin pek işine yaramaz. Bu açığı yöneticilerin sağduyusu kapatır.

Maliyet Azaltma; maliyet bilgisinin etkin kullanımını engelleyen birden fazla sebep vardır:
1. Enflasyon oranının yüksek olduğu ülkelerde sadece lokal para birimi ile hesaplanan maliyet gerçeği söylemez.
2. Standart Maliyet ile Fiili Maliyet beraber kullanılmıyor ise sapmalar ölçülemez, nelerin iyileştirilmesi gerektiği bulunamaz.
3. Maliyetler geç elde edildiğinde tedbirler için de geç kalınmış olur.
4. Müşteri, ürün veya herhangi bir satışın karlılığı ölçülemiyor ise (global maliyet hesaplayan firmalar bu detaya inemez) problemin kaynağı da doğru tespit edilemez.

Maliyetlerini gecikmeden, detaylı görmek isteyen bir işletme öncelikle stok sistemini buna uygun hale getirmeli, ürün ağaçlarını gözden geçirmeli, gerekiyor ise imalatın içinden bilgi toplayan bir düzen kurmalı ve bu işe uygun bilgisayar sistemini oluşturmalıdır. Maliyet Azaltma çalışmaları bu sayede başlayabilir ve süreç olumlu devam edebilir.

Geleneksel Maliyet Bakışı ile maliyetinizi azaltamaz sadece öğrenirsiniz, o da bir kısmını!

Geleneksel Maliyet Bakışı ile Ürünün Yaşam Döngüsü sadece 1 noktada kesişir, bu eksiklik işletmelerin olaylara bakışını, performans kriterlerini çok fazla etkiler.

Ürün yaşam döngüsünü yukarıda gördüğünüz gibi 3 aşamada incelediğimizi düşünelim (burada bahsedeceğimiz konu açısından kaç bölüme ayrıldığının önemi yok), bunlar :

  • AR-GE (Araştırma, Ürün Geliştirme) – Gri Bölge,
  • Tasarlanan Ürünün Üretimi – Mavi Bölge,
  • Üretilen Ürünün Satışını Takiben Satış Sonrası Servisler (Kuruluş, Garanti, Bakım-Onarım, Çağrı Merkezi gibi hizmetler) – Yeşil Bölge, olsun.

Ürünün size kaça mal olacağına, hangi koşullarda, hangi problemleri yaşayarak ona servis vereceğinize AR-GE döneminde karar vermiş olursunuz. Yaklaşık olarak üretim ve servis maliyetinin %80′i bu dönemde belirlenmiş olur. Grafiğimiz zaman eksenindedir, AR-GE dönemi olan “Gri” bölgenin sonuna geldiğinizde ürünün kaderi aşağı yukarı belli olmuş durumdadır.

Daha sonra “ÜRETİM-SATIŞ-SERVİS” dönemine geçilir (elbetteki geriye dönüşler ile ürünü geliştiriyor olabilirsiniz ancak konumuz bu değil), grafiğimizde Mavi ve Yeşil olarak gösterilen bu dönemlerde maliyetin üzerine etkiniz oldukça sınırlı olacaktır çünkü bu dönemde vereceğiniz kararlar sonucu sadece %20 kadar etkiler. Üretim süreçleri, kullanılacak malzemeler AR-GE döneminde belirlenmişti, artık sadece belirlenmiş olanı daha ucuza almak veya varsayılan süreden daha kısa sürede üretmek (daha kısa sürede üretmenin de maliyeti gerçekten ne kadar etkileyeceği tartışılır, kullanılan kaynakların darboğaz olmadıkları durumda yapılacak iyileştirmeler sonucu etkilemeyebilir) gibi karar veya performans imkanlarınız var. Servis açısından da benzer bir durum var; diyelim ki bir makina yaptınız ve çok zor ulaşılan bir noktada kullanılan ekipman sık sık arıza yapıyor … dikkat ederseniz bundan sonra tek yapabileceğiniz vidaları hızlı çevirmek!

Masrafların gerçekleşmesi açısından bakarsanız ise durum tam tersidir, masrafların sadece %20′si AR-GE döneminde geriye kalan % 80′i ise “ÜRETİM – SATIŞ – SERVİS” sürecinde gerçekleşir.

Peki bütün bunların “Geleneksel Maliyet Bakışı” ile ne ilgisi var?

Geleneksel Bakış ÜRETİM sürecini mercek altına alır (Yeşil Bölge) , masrafları doğru!, adil! dağıtabilmek için dağıtım anahtarları konusunda zaman harcar, üretim operasyonlarının gerçekleşme sürelerine dikkatle bakar (acaba planlandığı gibi mi diye … planlananın nasıl planlandığı, başka yolun olup olmadığı bu aşamada önemini çoktan yitirmiştir), kim daha hızlı yapıyor diye düşünülür, acaba Ahmet Osman’dan daha mı eline çabuk diye ölçümler yapılır, satınalma “seçimi” önceden yapılmış malzemeyi daha ucuza almak için tedarikçinin üzerine gider (tabi gidebiliyor ise!), türlü faiz, amortisman hesapları yapılır. Bütün bunlar Geleneksel Maliyet Muhasebesi açısından yapılması gerekli eylemlerdir ve bir kısmı gerçekten de önemli faydalar sağlar ancak “nasıl ve ne kullanılarak üretim yapılacağı” önceden bellidir ve artık elimizde çok fazla koz yoktur. Bu nedenle “Geleneksel Bakış” Toplam Maliyeti pek fazla azaltmaz, çünkü bu aşamada verilecek kararlar toplamı sadece %20 etkiler.

Maliyetini düşürmek isteyen firmalar dizayn aşamasından başlayarak maliyet değerlendirme sürecini başlatmalı, ölçe sistemine AR-GE dönemini eklemelidir.

Freedom ERP DeskimDestilasyon Kimya San. ve Tic. A.Ş.’ye maliyet konusunda kazandırdıklarını incelemek için videomuzu izleyebilirsiniz.

Örneğin ERP yazılımınızdan, bir raporun her sabah çalışmasını ve sonucunun 5 farklı kişiye gönderilmesini istiyorsunuz… Bu ve bunun gibi isteklerinizi “Freedom ERP / Periyodik Raporlar” modülü ile gerçekleştirebilirsiniz.

ERP yazılımında tanımlamalar ile ister e-posta ister sms ile raporları gönderim yapabilirsiniz. Sonuçlar ERP yazılımındanpdf,html,textgibi farklı formatlarda alınabilir.

ERP Periyodik Raporlama modülü ile sadece raporlar değil istediğiniz aralıklarda “ERP içi uygulamalar – makrolar” çalıştırabilirsiniz. Bu sayede ister her gün, her hafta, ayda 1 … gibi belirleyebileceğiniz anlarda listenize aldığınız işleri ERP yazılımınız otomatik olarak düzenle yerine getirir.

ERP Periyodik Raporlar Modülü iş yönetiminizi hem kolaylaştırır hem de belirli bir takvime uyması için zorlar. Bu sayede işlerinizin daha düzenli gerçekleşebilmesi için motive edici bir uygulamadır.

Freedom ERP Oracle veri tabanının özelliklerini giderek daha fazla kullanıyoruz. Bu sayede sistemin içinde kullanıcılarımız tarafından tasarlanabilen raporların çalışma hızı 100 kat’a kadar artış gösterdi.

Freedom ERP işinizi daha iyi yapmanız için destek olur …

– Kullanmakta olduğunuz yazılım ne olursa olsun geçişinizi kolaylaştırmak için Freedom ERP olarak destek oluruz, bir kenara çekilip sizi probleminizle baş başa bırakmayız.

– Birçok gelişmeyi ücretsiz aktarırız, örneğin TFRS (yeni TTK) uygulamalarını bizim ERP kullanıcılarımız ücretsiz elde edecek.

– Şirketimizin hazırladığı ve şirketinizin önünü açacak konularda eğitimlere Freedom ERP kullanıcıları indirimli katılırlar. ERP eğitimleri hem en iyi koşullarda hem de konunun uzmanları tarafından verilir.

– ERP Projenizde Süreç analizi danışmanlığı veririz. Bu sayede şirketinizin operasyonlarını israftan ve ek maliyet yaratan aşamalardan kurtarmanıza yardımcı oluruz.

– Otomotiv veya Beyaz Eşya Yan Sanayi firması iseniz sizinle beraber Ana Sanayi tarafından istenen alt yapıyı en hızlı biz kurabiliriz (2003′ten bugüne kadar 45 firma ile çalıştık ve çalışıyoruz).

– Bir gün çok kapsamlı barkod otomasyonu istediğinizde FreedomERP’nin bu uygulamayı hiçbir yazılımın yapamayacağı kadar hızlı ve etkin yapabildiğini göreceksiniz.

– Projeniz bir noktaya takılır ve uzman desteği istediğinizde bu işi Türkiye’de başlatan insanlar ile beraber çalışabileceksiniz.

Yazılım değiştirme hakkında

Bundan önce yapmış olduğunuz yazılım yatırımının karşılığını alamamış olabilirsiniz, bunun birçok nedeni olabilir. Eğer yazılımınızı değiştirmek isterseniz Freedom ERP ekibi hayatınızı kolaylaştıracaktır.

– Geçiş işlemlerinizi en kısa yoldan yapabilmeniz için ERP projenizde teknik destek sağlarız.

– Özel geçiş fiyatlandırması ve ödeme koşulları sayesinde önemli bir masraf yaratmayız.

– Şirketinizin kaybettiği zamanı kazanabilmesi için süreç veya yönetim danışmanlığı sağlayabiliriz.

ERP, şirketleri, çalışanlarını ve iş ortaklarını iş yapma yöntemlerini yeniden düşünmeye, değişiklikler yapmaya çağırır. Ancak insanların çoğu yıllardır izledikleri yolu değiştirmekten pek de hoşlanmazlar. ERP projelerinden umulan faydayı geciktiren sebeplerden biri de budur.

ERP projelerinin yarısı yazılım ise diğer yarısı bu değişimi yönetmek ve gerçekleştirmektir.

Eğer ERP yazılımını etkin sipariş alma, imalatı yönetme, zamanında sevkiyat, doğru bilginin firma içinde hızlı gezinmesi için kullanırsanız size fayda sağlayacaktır. Ancak ERP yazılımını kurarken kendi iş yapma biçiminizin olabilecek en iyi yol olduğunu, yazılımın buna ayak uydurması gerektiğini düşünür ve süreçlerinizin arasından gerekenleri değiştirmeyi hedeflemezseniz elde edebileceğiniz sonuçlara muhtemelen ulaşamazsınız.

Ancak ERP projelerinde değişime karşı olunsa da kök problem bu değildir. Kök problem değişimin ne yönde ve nasıl yapılacağının tasvir edilememesidir. ERP Projelerinde uygulamayı gerçekleştiren ERP şirketinin deneyimi ve size benzeyen firmalar ile çalışmış olması bu sebeple çok önemlidir. Geçmişten gelen ERP tecrübeleri ile yol haritası çıkarmak kolaydır, hatta çoğu zaman neredeyse tekrardan ibarettir.

ERP danışmanlarımızın birçok farklı sektörden geçmişten gelen tecrübe ve deneyimleri ile, işletmenizin ERP Projesi boyunca ihtiyaçlarını belirlemede ve yol haritasını çıkartmanızda yardımcı olacaktır. Sürekli iyileştirme ve kurumsal bir yapı için bizi Freedom ERP arayın…

Harcama Yönetimi Niçin Önemli

Harcama Yönetimi, gelir getirmeyen işlemler için harcanan para ve satınalma tutarlarının izlenmesinin ötesinde harcanan paranın getirisini arttırmaya yönelik bir yönetim anlayışıdır. Bu sayede şirketler olası maliyetlerden kendilerini korumuş ve hedefledikleri tasarrufun erimesini engellemiş olurlar.

Bir şirket “harcama yönetimi” anlayışını “satış yönetimi” için harcadığına eşit bir enerjiyi harcayarak geliştirebilir. Geliştirmediği durumda ise iş yapılmasının pahalı ve zor olan bir şirket haline gelmesi hemen hemen kaçınılmazdır.

Harcama Yönetimi, diğer bir deyim ile “Gelir Getirmeyen Operasyon Alanının Yönetimi”, “satınalma”, “masraflar” ve “değer katmayan işlemler için harcanan zaman” gibi konuları içerir. TedarikNet şirketinizin “harcama yönetimi” alanını hedefleyen, kendisine harcayacağınız para ile orantısız fayda sağlayacak yetenekler ile donatılmıştır.

Örnek olarak klasik bir Satınalma Süreci inceleyelim >

* Satınalma Siparişi 2 şekilde ortaya çıkmaktadır

  1. Kullanılmakta olan ERP veya Ticari yazılımdan doğrudan kağıda basarak
    2. Bir ofis programı ile yazarak

* Sonra bu kağıt veya bilgisayar dosyası fax veya e-mail ile tedarikçiye gönderilir.

* Tedarikçi kendisine uygun olmayan bir şey var ise telefon veya e-mail ile sorar, bu olay daha sonraki her değişiklik için tekrarlanır, bazı değişiklikler sonucunda siz bazı yerlere not almak zorunda kalırsınız …

* Tedarikçiye gönderdiğiniz %99 ihtimalle elektronik olarak değerlendirilemeyecek durumda olduğu için tedarikçinin satış bölümü sizin siparişinizi kendi sistemine işler, bu arada hata olabilir …

* Ürün ne zaman yola çıkacak veya çıktı mı diye sorarsınız…

* Cevap gelir veya gelmez …

* Neyin geldiğini genellikle geldiği zaman öğrenirsiniz…

Bu sürecin içinde satın alınan malzemeye değer katmayan ancak masraf katan eylemleri her iki taraf yok etmediği sürece maliyetiniz düşmez, operasyon süreniz kısalmaz, kayıt doğruluğunuz artmaz. TedarikNet bu sürecin tümünü en akıcı ve en az maliyetli hale getirerek size hiç bir yazılımın sağlayamayacağı katkıyı sağlayacaktır.

* Tedariknet, Temel Teknoloji tarafından geliştirilmiş olan Tedarikçi Portalıdır, daha fazla bilgi için (216) 360 65 60

Otonom Bakım, üretim operatörlerinin bakım bölümünün desteği ile kendi ekipmanlarının bakımı ve sorunların erken tespiti için aktif görev almalarıdır.

Otonom Bakım bir ekip uygulamasıdır. Ekip üyeleri olan üretim operatörleri, bakım operatör ve mühendisleri ortak bir hedef için çalışmalı, bilgi ve tecrübelerini paylaşmalıdır. ERP yazılımının ortak tek bir veri tabanı oluşturması da bu ekip çalışmasını destekler.

Otonom Bakım çalışması olgunlaştıkça her makine için bakım operatörünün harcadığı zaman azalırken üretim operatörü tarafından yapılan işler artar. ERP içinde izlenebilir bakım programı sistematik işlerin aksamaması için uyarılara, hatırlatıcılara sahiptir. Freedom ERP Fabrika Bakım Modülü ile otonom bakım projenizi kolayca yönetebilir ve sonuçları raporlayabilirsiniz.

Bu sayede hem yük dağıtılmış olur hem de üretim operatörlerinin ekipmanlarını sahiplenmeleri sağlanmış olur.

Otonom Bakım 7 adımda uygulanır ve bir ekip çalışmasıdır;

1- Makinanın günlük temizliği ve sorun belirtilerinin öğrenilmesi
2- Kirlenmeyi engelleyecek yöntemlerin öğrenilmesi, zor ulaşılan yerlerin kolay ulaşılır hale getirilmesi
3- İlk temizlik,inceleme ve yağlama standartlarının oluşturulması
4- Kontrol prosedürleri hakkında genel eğitim yapılması
5- Kontrolların “otonom” yapılmaya başlanması
6- Standartların ve Görsel Yönetimin uygulanması
7- Tam Otonom Bakım’ın başlaması

Freedom ERP Bakım Yönetimi modülünü kullanarak otonom bakım projenizi hızlandırabilirsiniz. Daha fazla bilgi için FreedomERP’yi arayabilirsiniz. 0216 360 65 60

ERP sistemleri bilgi yönetimini sağlamayı hedefler. ERP yazılımına ve bilgiyi yönetmeye ihtiyacınızın olmadığı durumlarda olabilir. Şirketinizi emir – komuta düzeninde yönetebiliyor, sabah geldiğinizde bir bakışta ne olup bittiğini anlayabiliyor, belli bir büyüklüğün üzerine çıkmak istemiyor, ailenizden kimseye devretmeyecek, satmayı düşünmeyecek, kayıplarınızı kat kat karşılayacak kadar kazançlı bir işe sahipseniz, içinde bulunduğunuz tedarik zinciri sizi hiç bir şeye mecbur etmiyor ise sizin ne ERP sistemine ne de başka bir yönetim aracına ihtiyacınız olmayabilir.

Eğer bazı şeyler umurunuzda değil ise veya bireysel ustalığa dayanan bir işiniz var ise, örneğin bir ressam veya kapısında sıra oluşan bir ızgaracı iseniz yönetim düzenleri, operasyonel iyileştirmelerin sizin ilgi alanınızın dışında olması çok normaldir. Çünkü rekabet ve değişmekte olan iş ortamının dışındasınız; ne mutlu size.

Ama çoğumuz bu durumda değiliz.

Şirketimizi daha hızlı çalışmaya zorlayan müşterilerimiz, benzer ürünü bizden daha az fiyat ile satmaya razı rakiplerimiz, içinde bulunduğumuz tedarik zincirinin bizden beklediği iş yapma biçimi ve kurallara uyum sağlamış olmak karar verme sistemimizin üzerinde baskı oluşturur. İşte bu baskı şirketimizi eskiden olduğu gibi emir – komuta ile yönetebilmemizi imkansız hale getirir. Bundan sonra “bilgi ile yönetilen bir şirket olmalıyız” gerçeği farklı isimler veya yöntemler ile kapımızı çalar.

Şirketiniz nasıl ayakta kalacak

Şirketinizin ayakta kalması, yaşamını başarı ile sürdürebilmesi için iki eksende çalışması gerekir:

  1. Stratejik planlama, rekabet stratejisi ve pazarlama stratejisi
    2. Operasyonel iyileştirme ve bilgi yönetimi

ERP sistemleri operasyonel iyileştirme ve bilgi yönetimi kategorisine giren faaliyetlerde, özellikle bilgi yönetiminde kullanılması gereken araçtır. Elbette üzerinde konuşulması gereken oldukça fazla sayıda yöntem ve uygulama var; ancak bunların hiç birisi “bilgi yönetimi” konusuna ERP kadar katkıda bulunmaz. Dolayısı ile ERP sistemi şirketin bilgi sisteminin omurgasını oluşturur, bu nedenle kritiktir.

Şirketinizin rekabet gücü bilgi ile çalışıp çalışmamasına bağlıdır

Şirketinizin bilgi ile çalışıp çalışmadığını anlamak için iki göstergeye bakabilirsiniz.

  1. Organizasyonunuzun hiyerarşik derinliği.

Şirketinizde üst yönetimden aşağıya doğru kaç seviye oluştuğuna bakmalısınız. Bilgi ile çalışan bir şirket iseniz hem çok derin olmamanız gerekir hem de “nasıl azaltılır” projelerinin gündemde olmaları beklenir. Örneğin yüzlerce kişinin aynı anda performans sergilediği senfoni orkestraları iki seviyedir, orkestra şefi ve müzisyenler. ERP projelerinin hedeflerinden biri var olandan daha yassı bir hiyerarşik düzene sahip olmak olmalıdır. ERP projeleri ile uygulamalar derinleşmeli, hiyerarşiler yassılaşmalıdır.

  1. Çalışanların etraflarından aldıkları sinyal ve geri besleme ile kendi performanslarını düzenleyebilmesi.

Çalışanlarınız emir almayı ve şöyle yap denmesini beklemeden harekete geçip kendi yapmakta oldukları işleri iyileştirebiliyor ve değişen şartlara ayak uydurabiliyor ise şirketiniz bilgiyi kullanabiliyor demektir. Bu tip durumlar nadir vakalar dışında (çok iyi bir yöneticinin eli ile her şeyi düzeltiyor olması) şirketin şeffaflaşması ve süreçlerin standartlaşması ile mümkün olur. ERP sistemlerinde bilgi tek merkezde toplanır. Tek merkezde toplanan bilginin kullanılması için farklı birimlerin ERP sistemi içinde zamanında, doğru bilgi girmesi gerekir. Diğer bir değiş ile, insanlar işlerini yapmak zorundadır ve yapmazlar ise ERP sistemi içinde hemen açığa çıkarlar.

Verimli ve hızlı olabilmek için yassılaşmak bir çözümdür

Bilgisayarları ve ERP sistemlerini daha etkin kullandıkça şirketlerin hiyerarşik derinliği de azaldı, yassılaştılar.

Peki bu nasıl gerçekleşti?

Klasik ve eski örgüt yapısı içinde bulunan yöneticiler karar verici olmak yerine akışı yönlendiren insanlardır. Yukarıdan gelen komutu sistemin içine “iterek” gerçekleşmesini sağlama görevini yerine getirirler. Bu işi bilgisayarlar daha iyi yapabilir hale geldikçe bu tür yöneticilere gerek kalmadı. Süreçler yenilendi, kısaltıldı, içine bilgisayar kontrolü, merkezi izleyebilme imkanları yerleştirildi.

Örneğin bugün merkezde oturan birisi yüzlerce kişinin yapması gereken işleri, gecikenleri, bitenleri, yeni problemleri izleyebilir. Bilgisayarlar bunların arasında önemli olanları süzebilir, işi yapması gerekenler ihtiyaç duydukları bilgiye anında ulaşarak “işin gereğine” karar verebilir. ERP ile şirketlerin önüne açılan yassılaşma imkanı, onları daha az insanla daha hızlı çalışabilen organizasyonlar haline getirdi.

Elbette herkesi değil, şirketini bilgi ile yönetmeyi strateji olarak benimseyenleri.

Artan rekabet ve zorlayıcı koşullar ERP sistemlerine olan ilgiyi arttırmaya devam edecek

Her şeyin ortaya çıkmasını sağlayan bir süreç vardır, en azından biz böyle biliyoruz.

Bugün içinde bulunduğumuz ekonomik koşullar herkesi daha az kaynak kullanarak daha çok iş yapmanın yolunu bulmaya mecbur ettiği için ERP uygulamaları ortaya çıkmıştı. Maliyet azaltma, müşteriye çabuk cevap verebilme, büyük şirketleri az sayıda insan ile yönetebilme isteği arttıkça ERP sistemlerine olan ihtiyaç da artmaya devam edecek; giderek daha çok çalışan tarafından coğrafya bağımsız kullanılabilmesi, kolay anlaşılıp öğrenilebilmesi, az ve öz raporlar üretebilmesi, gerektiğinde en alt detaya hızlı inebilmesi kapsadığı alanı genişletecektir.

ERP sistemleri ile süreçler standartlaşacak ve insan ihtiyacı farklılaşacak. Bu değişimi kaçıranlar yüksek maliyetlere katlanacak ta ki müşterileri onların yüksek fiyatlarını kabul etmeyene kadar.

ERP sistemleri niçin yeni yöneticilerin öncelik listesinde olmalı?

  1. ERP (Kurumsal Kaynak Planlaması) sistemi şirketin iş akışını yönlendirebilecek en temel araçtır. Oluşturulan bilgi sistemi sayesinde işinizi daha doğru ve daha hızlı gerçekleştirebilir, daha az emek harcayarak standartlarınızı koruyabilirsiniz. Bu sayede zor zamanları daha az yara alarak iyi zamanları ise yüksek büyüme temposu ile geçirmeniz mümkün olur.
  2. ERP sistemi kullanmayan şirketlerde herkes başının çaresine bakacağı için bilgi adacıkları oluşur, bir biri ile anlaşamayan bilgisayar programları ortalığı sarar. ERP bu gelişmeye engel olur.
  3. ERP sistemi şirketin büyümesini daha sorunsuz hale getirir. Birden fazla noktada aynı anda iş yapabilmenizi sağlar.
  4. ERP sistemi yöneticilerin listesinde olmaz ise bilgi işlemin listesine girer. Bu şekilde şirketin başarılı bir ERP uygulaması gerçekleştirmesi çok zordur, ERP herkesin işi olmalıdır.
  5. Başka türlü bilgiye ve ilişkilerine ulaşamazsınız halbuki şirketinizi bilgi ile yönetecek iseniz önce bilgiye ulaşmanız gerekir.

ERP sistemlerinde üzerinden hesaplama yapılacak olan ürün ağacı, yapının bel kemiğini oluşturur. Planlama, maliyetlendirme ve stok… Doğrulukları ERP sisteminde ürün ağacının doğru olmasına bağlıdır.

ERP Projenizde Ürün Ağacı doğruluğunu sağlamak için 6 prensip:

  1. ERP yazılımınız içinde stok kartları ve ürün ağaçları içinde bulunan bilgi Mühendislik, Üretim, Planlama, Sipariş, Muhasebe bölümlerini tatmin etmelidir.
  2. ERP yazılımınız içinde “malzeme kodları” tekil olmalı, tek bir nesneyi işaret etmelidir.
  3. Ürün ağaçları malzeme kodlarından oluşturulur, çizim numaraları bu kodlar ile aynı da olabilir farklı da…
  4. ERP sisteminde tanımladığınız, ürün ağacınız planlanması gereken bütün nesneleri içermelidir.
  5. Ürün ağacınızda en az sayıda seviye olmalıdır. ERP sisteminde operasyon adımlarını gösterebilmek için yarı mamul kodlaması yapılmamalıdır.
  6. ERP projeleri takım olarak ilerlemelidir. Ürün ağacı değişiklikleri bölümlerin (ürün ağacının müşterilerinin) uzlaşması ile yapılmalıdır.

ERP sisteminizin,”onu kullanmaya başladığınız da” size kırmızı kartını göstermemesi için bu prensiplere sadık kalmanızı öneririz, gerisi size kalmış …

ERP yazılımları, sistemleri şirketin içinde birden fazla noktada aynı bilginin tekrar tekrar işlenmesini azaltır veya tamamen yok eder. Freedom ERP tekrarlı bilgi girişini yok eder. Her aşamada ERP yazılımımız, yapılabilecek hata ve düzeltme işleminin önüne geçer.

Farklı departmanlarınızın kendilerine göre yazılımlar tercih etmiş olması veya yazılımınızın bazı işleri yapamıyor olması, ERP’nin aksine farklı veri tabanı üzerine işlenen bilgi, tekrara yol açar.

Örneğin:

Muhasebe ile üretim farklı programlar kullanıyor ise stok işlemlerinin bir kısmı en az iki kez yazılacaktır. Veya üretim izleme aşamasında diğerlerinden kopuk bir program kullanıyor iseniz yine işin içine tekrarlar veya elektronik tablo yazılımları girecektir.

Tekrar tekrar aynı bilgileri işlemenin 2 sonucu vardır.

  1. Fazla insan gücü harcamak
  2. Hata ve zamanlama farklarından dolayı farklı yöneticilerin farklı raporlar ile hareket etmeye başlaması.

Şirketinizin bütününü kapsayan bilgi sistemi için tekrarların son bulması çok iyi olacaktır. Biz FreedomERP’nin yazılım tasarımında “bilgi bir kez ve kaynağında işlenir” prensibine çok önem veririz. Bu prensip sayesinde doğru işi ilk seferde yapıyor olacaksınız.