Kullanıcılar

Anasayfa > Blog

seval-kablo-freedomerpSeval Kablo Freedom ERP ile üretim planlama ve üretimi izleme uygulamalarını gerçekleştirmek için önemli bir adım attı.

İki günlük bir eğitim sürecinden sonra Seval Kablo ekibi ürün ağaçları, iş emri sistemi ve operasyon bildirimi ile üretim gazetesi konularında önemli bir çalışma başlattı.

Sistemin düzgün işleyebilmesi için mevcut reçetelerin ve mühendislik tanımlarının uygun şekilde yeniden düzenlenmesi ve bunun da önce açık ve henüz üretimi başlamamış olan satış siparişlerindeki ürünlerden başlanarak yapılması kararlaştırıldı.

Bu çalışmanın bir sonraki aşamasında yapılanların kontrolu ile devam edecek.

Seval Kablo Hakkında :

Kablo Sektörünün önde gelen firmaları arasında yer alan Seval Kablo 1980 yılında Denizli’deki tesislerinde üretime başlamıştır.Sektördeki 28 yıllık deneyimiyle, enerji kabloları, polietilen yağa dayanıklı alüminyum, halojen-free, ve zırhlı kablo üretimi yapmaktadır.Firma, üretimini “Seval” markası adı altında gerçekleştirmekte olup, kablolar IEC, CE, RoHS ve TSE standartlarına uygun bi şekilde üretilmektedir.

KALİTE

Firmamız, kaliteden hiçbir zaman ödün vermemiştir.uzun dönemli kurulan müşteri ilişkilerindeki artışla sonuçlanan başarımızda, bu konuya verdiğimiz önemi göstermektedir.Zaman içerisinde Seval Kablo kaliteyi arttırmak ve ürün yelpazesini genişletmek amacıyla gerekli bütün çalışmaları yapmış ve TSE, HAR, ISO 9001: 2000 belgeleri ile sertifikalandırılmıştır.

Kalite politikamız;

  • Yürürlükteki mevzuat şartlarına uygun standartlarda üretim yapmaktadır.
  • Müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi için sorunların araştırılması ve kısa zamanda sonuçlandırılması sağlanmaktadır.
  • Dünyamızın kısıtlı kaynakları da dikkate alınarak hurda ve firelerin sürekli azaltılması için çalışılmaktadır.
  • Tüm ürünlerde kalite bilincinin hakimiyeti ile sürekli gelişme sağlanarak sıfır hata ve iç / dış pazar payını arttırmak hedef alınmıştır.
  • Kaliteden sadece ilgili departman değil tüm çalışanlar aynı derecede sorumludur.
  • Rekabet gücünü arttırmak için tüm maliyetlerin asgari seviyeye düşürülmesi bireylerin bu konu hakkında bilgilendirilmesi sağlanmaktadır.

ÇEVRE

Seval Kablo’nun, çevre yönetim sistemi, uluslar arası alanda yetkili olan ROYALCE RT kuruluşu tarafından verilen ISO 14001 : 2004 sertifikası ile de belgelendirilmiştir. Alınan bu sertifikada göstermektedirki Seval Kablo, çevreye karşı oluşabilecek etkileri en aza indirebilmek amacıyla iyi bi yapıya ve kurulu bir işleyiş sistemine sahiptir.

Çevre Politikamız;

  • Çevreyle ilgili tüm mevzuat, idari düzenlemeler ve yasal yükümlülüklere uymak.
  • Hammadde girişi, üretim ve sevkiyat sonuna kadar çevre kirliliğini kontrol altında tutmak.
  • Hammaddeyi en verimli şekilde kullanmayı, atık miktarını minimuma indirmeyi ve mümkün olduğu ölçüde geri dönüşümünü sağlamak.
  • Personelin Çevre Yönetim Sistemi konusunda bilgi düzeyinin yükselmesi, iyi bir seviyeye getirilmesi için gerekli olan eğitimin alınmasını sağlamak.
  • Çevre kirliliğinin önlenmesi için gerekli tedbirleri almak, etkin bir şekilde gürültü, ses ve diğer çevresel oluşumların kendi işletmemiz, yeni projelerimiz ve çalışma alanlarımızda minimuma indirmeyi sağlamak.
  • Oluşabilecek çevre sorunlarını ortaya çıkmadan engellemeye çalışmak.

ALTYAPI

Altyapımız, sektördeki standartları ve gerklilikleri yerine getirmemizde büyük rol almaktadır.Seval Kablo olarak, bakır işleme kapasitemiz yıllık 8000 tona ulaşmıştır.

Fabrikamızda,üretim 8000 m²’si kapalı olmak üzere toplam 15000 m² alana sahip entegre tesislerde, en son teknolojik gelişmelere uygun makine ve ekipmanlar kullanılarak yapılmaktadır.

PERSONEL

Üretim konusunda bilgi ve deneyim sahibi yaklaşık 120 kişilik alanında uzman bir ekip tarafından gerçekleştirilmektedir. Firma olarak grup projelerini ödüllendirerek ve destekleyerek takım çalışması ve güveni geliştirmeyi ilke edinmişizdir.

Web Sitesi : http://www.sevalkablo.com/

gungor_otomotiv_freedomerpGüngör Otomobil bir Otomotiv Yan Sanayi firması ve saç parça konusunda çalışıyor, dolayısı ile kalıp kullanımı üretim açısından kritik bir unsur. Kalıpların düzenli bakımları yapıldığında üretimin kesintiye uğrama ihtimali de azalıyor. Kalıp Bakım frekansının düzenlenebilmesi amacı ile Güngör Otomobil’de “Kullanıma Dayalı Önleyici Bakım” metodunun kullanılması uygun görüldü. Bu projenin diğer bir kısmı ise kullanıcıların bir şey hatırlamak, raporlamak zorunda kalmadan “Kalıp Bakım Talimatlarının” otomatikleştirilmesi oldu.

Güngör Otomobil Kalıp Bakım bölümü öncelikle kalıpların önleyici bakım talimatlarını, hangi sayıda baskı yaptıklarında ne yapılacağını Freedom ERP Kalıp Bakım Modülü içinde tanımladı. Diğer yandan kalıp kullanımı ile iş emri sistemi arasında köprü kuruldu; böylece üretim alanından operasyon bildirimleri yapıldıkça hangi kalıbın ne kadar baskı yaptığı da kayıtlara geçmiş oldu. Bu aşamadan sonra kalıplar ne kadar baskı yaptıklarını, ne kadar baskı sonra bakım işlemine tabii tutulmaları gerektiğini bilir hale geldiler.

Yapılan çalışma sonucunda “Bakım Sorumlusu” sisteme giriş yaptığında , açık iş emirlerini, talepleri, bakım zamanı yaklaşan kalıpları otomatik olarak görüyor ve istediği kalıplar için iş emrini o anda açtırabiliyor. Freedom ERP içinde gerçekleştirilen otomasyon sayesinde bakım sorumlusu herhangi bir rapor almadan sistemi izlemiş oluyor.

Bu proje kapsamında diğer bir uygulama ise sistemin hergün her kalıp için bir tarama yaparak “bakım iş emri yaklaşmış veya gereken kalıplara ait uyarı mesajını e-posta ile göndermesi”. Bu sayede bakım sorumlusunun dışında da diğer sorumluların son durum hakkında bilgi sahibi olması sağlanmış olmaktadır.

Güngör Otomobil’in gerçekleştirdiği bu çalışma “kendi kendine çalışan kalıp bakım iş akışı” sağladığı için yönetilmesi daha kolay bir iş ortamının da önünü açmaktadır.

Freedom ERP Proje Grubu.

Güngür Otomobil A.Ş. Hakkında

Güngör Otomobil A.Ş. 1974 yılında Yakacık’ta Sayın Yücel Güngör ve Sayın Hikmet Güngör tarafından kurulmuş olup Türkiye’nin tanınmış otomotiv yan sanayicileri arasındadır.

Şirketimiz, bugün Gebze Organize Sanayi Bölgesindeki 9000 m2 kapalı alanlı ve Bursa’da 2500 m2 kapalı alana sahip tesislerinde otomotiv sektörü için saç parça ve her türlü kapı menteşesi imalatı yapmaktadır.

Ana müşterilerimiz Türkiye’den Ford-Otosan, Fiat-Tofaş, Autolive, Sachs ve Avrupa’da Ford Motor Co. (ingiltere), Wilhelm Karman GmbH, Daimler AG ve Ixetic (Almanya) gibi ana otomobil üreticileridir.

Şirketimiz değişik tabla ebatlarında 40 adet, 60 tondan 1200 tona kadar değişen tonajlı mekanik ve hidrolik preslere sahiptir. 5 Punta robotu ve 25 adet 120 kwA – 300 kwA arasında kaynak kapasitesine sahiptir. Kalıp atölyesinde 5 CNC işleme merkezi ve konvansiyonel tezgahlarda kalıp üretimi yapılmaktadır. Şirketimiz orta ve büyük boyutta döküm ve çelik pres kalıplarının tasarım ve üretimini yapacak yeterlik ve olanaklara sahiptir.

Şirketimizin misyonu, Türk ve Küresel Otomotiv imalatçıları ile bütünleşerek talepleri ve ihtiyaçları doğrultusunda tedarikçileri olmak; kalite, teslimat performansında mükemmelleşmek, maliyet konularında rekabetçi konumunu geliştirmektir.

Kalite Belgelerimiz

– Q1
– ISO 14001:2004 (LRQA)
– ISO/TS 16949:2004 (LRQA)
– QS 9000:1998 (BVQI)
– ISO 9002:1996 (BVQI)
– FIAT TOFAŞ : A SINIFI TEDARİKÇİ
– FORD OTOSAN : A SINIFI TEDARİKÇİ

Not : Firma bilgisi 2010 – Ağustos tarihinde yazılmıştır, daha sonra değişmiş olabilir.

Web Sitesi : http://www.gungorotomobil.com.tr/

erp_uretim_barkodSurtel Kablo tesisinde üretim operatörlerinin üretim, duruş, ayar-setup gibi işlemleri doğrudan Freedom ERP içine aktarmaları için yapılan çalışma tamamlandı. Proje için üretim alanına 20 bilgisayar terminali ve her aşamada (her makara için) etiket üretebilmek için barkod yazıcılar kuruldu. Bu terminallerde Temel Teknoloji tarafından hazırlanmış “operasyon bildirimi” uygulaması kullanılarak bilgi girişi başlatıldı.

Bu sayede her aşamada üretilen sağlam miktar ile aksaklıklar kayıt altına alındı. Projenin diğer bir sonucuda yarı mamul sayımı hakkında. Kurulan sistem neticesinde üretim alanında bulunan bütün yarı mamuller etiketlenmiş olduğu için sayım süreci büyük miktarda kısaldı.

Web sitesi: http://www.surtel.com.tr/

arsan_kaucuk_temelteknolojiMüşterimiz Arsan Kauçuk “Freedom ERP Kalıp Üretim ve Bakım Modülünü” devreye aldı. Daha önce klasik / seri imalat sürecinde kullanılan ürün ağacı yöntemini izleyen Arsan Kauçuk bu uygulamadan beklediği verimi alamamıştı. Ancak yeni Kalıp Modülümüz bu sorunu çözmüş görünüyor.

Bu konuyu Arsan Kauçuk Proje Maliyet Sorumlusu Neslihan Yılmaz’dan dinleyelim ;

Atölyemiz bünyesinde yeni kalıp imalatı, kalıp revizyonu, kalıp tamiri, yeni makina imalatı, metal işleme gibi çok kapsamlı işler yapılmakta ve her iş için ayrı ayrı maliyet incelemesi yapmaktayız.

Bu çalışmayı “Ürün Ağacı” sistemi ile gerçekleştirmeye çalıştık (bu çalışmayı iki sene sürdürdük, o zamanlar Kalıp Modülü henüz yoktu) ancak istediğimiz verimi malesef alamadık. Bunun nedeni ürün ağacı kullandığınızda iş emrinden önce bir hazırlık yapmanız gerekiyor ve bu bize gereği olmayan bir veri girişi olarak görünüyordu. Biz önceden tahmin etmek yerine, oluşan maliyeti anında görmek istiyorduk.Ayrıca operatörlere süre takibi için verdiğimiz kartlar, herkesin kendi tezgahıyla ilgili süreleri olduğu için takip operasyon bazlı (tezgah bazlı) alınabiliyordu.
.
Freedom ERP’nin Kalıp Modülünün gelmesiyle biz bir kalıbın maliyetini tek bir iş emri içerisinde;
* Satınaldığımız malzeme bilgisini + bedelini
* Fason işçilik yaptırdıysak nereye yaptırdığımızı ve bedelini
* Satınalmanın depomuza girişini yaptığı kalıp malzemesinin veya fason işçiliğin aynı anda düşümünü yaparak sarf edebilmeyive kalan stokları takip edebilmeyi,
* Hangi tezgahta, hangi operatörün kaç saat çalıştığını ve bu işlemin kaça mal olduğunu,
* Planladığımız Maliyet ile Gerçekleşen Maliyetin farkını,
* Planladığımız Bitiş Tarihiyle – Gerçekleşen Bitiş tarihini,
* Kalıbın teknik resmini ve var ise kalıpla ilgili notları görebiliyoruz.
İş bitip iş emri kapandığında karşımıza çıkan sonuç çok yalın anlaşılabilen bir üretim akışı , malzeme bilgisi ve maliyettir. Bu işlemleri gerçekleştirebilmek için bazı ufak sistem değişikliği yaparak büyük yarar sağladık.

Süre kayıtlarını operatöre endekslemeden , kalıp iş emri formu oluşturarak, bu formun üzerine, iş hangi operatöre geliyorsa yaptığı işi bu forma yazmasını sağladık. Böylece bir kişi bu formu okuduğu zaman kalıbın ne aşamalardan geçtiğini görebiliyor. Bu bilgiler operatörün saat işçiliğiyle birleşince maliyet ortaya çıkabiliyor. Her operatör için kart açılarak, operatör kodları kısmına operatörün kullandığı tezgahın kodunu girerek ayrıca saat işçiliği süresi girilerek, operasyonun hangi tezgahta kaç saat çalışırsa maliyetinin ne kadar olacağını hesaplayabiliyor.

Böylece hem yeni kalıpların maliyetine ulaşıyoruz,hem de kendi bünyemizde kendi tezgahlarımızla ürettiğimiz yeni makina/aparat imalatlarının maliyetlerini görebiliyoruz. Kalıp revizyonu ve uyarlama gibi maliyetini takip etmemiz mümkün olmayan üretimleri kalıp modülüyle çok kolay takip edebiliyoruz.

Ürün ağacı hazırlamadan, süre takip listesini günlük operatör bazlı girmeden, üretim fişi yapmaya gerek kalmadan, kullanımı kolay ve net veriler raporlayabileceğimiz bir programı kullanmaktan çok memnunuz.

Teşekkürler,

Neslihan YILMAZ
Proje Maliyet Sorumlusu

——————————–

Bizde hem Neslihan Yılmaz’a hem de Arsan Kauçuk çalışanlarına gösterdikleri ilgiye teşekkür ederiz. Freedom ERP Projesi.

Arsan Kauçuk Hakkında :

1957’ de düdüklü tencere contası üretmek amacıyla İstanbul Vefa’ da 40 m2 lik bir dükkanda kuruldu.

1965’ de firmamız büyüdü ve Ayvansaray’ da 500 m2 büyüklüğünde işyerine taşındı.

1973’ te İstanbul Ümraniye’de 4500 m2 açık alan üzerinde tesis edilen, 2500 m2 kapalı alanımız oldu.

1984’ te Anonim Şirkete dönüşen firmamız, 1985’ te Irak’ a beton boru contası ihracatı gerçekleştirdi.

1967’ de ürün portföyümüz genişliyor,

1968’ de otomotiv sektöründe kullanılan metal-kauçuk ürünlere başladık

1988’ de firmamız üretim kapasitesini arttırarak 700 ton boru contası üretimi gerçekleştirdi.

1989’ da yurt dışından ithal edilen köprü mesnetlerinin üretimini firmamızda gerçekleştirdik. Aynı zamanda söz konusu ürünler için 1993’ de Alman Krupp firmasından Kontinu Profil tesisi alarak her türlü kauçuk profil imalatına başladık.

1997’ de yoğunlaşan iş hacmimiz nedeniyle Ümraniye’ deki tesisimiz yetersiz kaldığı için, İstanbul Dudullu Organize Sanayi Bölgesindeki 9000 m2 açık alan üzerine kurulu 7000 m2’lik kapalı alanı bulunan modern tesisimize taşındık.

2002 Almanya DQS ten ISO 9001: 2000 kalite sertifikası alındı.

2003’ te firmamız yeniden yapılanma sürecine girerek ortaklık yapısı değiştrildi.

2006’ da üretiminin 70’ini ihraç eden Arsan Kauçuk, 15 mühendis, 20 tekniker ve teknisyen ile toplam 180 uzman personeli ile faaliyetini sürdürmektedir. Firmamızda 4 Ekstruder hattı, 7’ si enjeksiyon olmak üzere 37 presi, kauçuk hamur üretim tesisi ve ihtiyacı olan kalıpları ürettiği için CNC tezgahları ile entegre bir tesistir.

Arsan Kauçuk kendi tasarım tescili olan gerek yurt içi gerekse yurt dışından alınmış sertifikaları ile sektörün önde gelen kuruluşlarından biridir.

* Yukarıda bulunan bilgiler 2010 yılında Arsan Kauçuk web sitesinden alınmıştır, en son ve güncel bilgiyi firmanın kurumsal web sitesinde bulabilirsiniz.

Web Sitesi : http://www.arsankaucuk.com.tr/

sesan_semak-freedomerpFreedom ERP kullanıcılarından Otomotiv Yan Sanayi firması olan Şesan – Şemak firmasında barkod otomasyonu devreye girdi.

Satınalma girişi esnasında etiketsiz malzemeler için etiket hazırlama ile başlayan sistemde tedariknet.com üzerinden çalışılan tedarikçilerin hazırlamış oldukları etiketlerde kullanılabilmektedir (tedariknet.com Freedom ERP ile entegre çalışan bir satınalma portal uygulamasıdır).

Malzeme transferleri, üretime çıkış, malzeme partilerini bölme ve yeniden etiketleme işlemleri gibi depo işlemlerinin yanısıra proje içinde sevkiyat işlemleri de gerçekleştirilmektedir.

Bu çalışma ile Şesan-Şemak firmasında malzeme girişi ile sevkiyat işlemleri arasında bulunan hem bütün depo işlemleri barkod terminalleri aracılığı ile yapılabilir hale geldi hem de tedariknet entegrasyonu ile tedarikçilerin etiketleri de kullanılmaya başlandı.

Şesan – Şemak Grubunun Tarihçesi :

Şesan A.Ş., 1980 senesinde Şeref Karakaş tarafından anonim şirket olarak kurulup yeni gelişen yerli otomotiv endüstrisine hizmet vermek hedefiyle sektöre adımını atmıştır.

Bu yıllarda, Türkiye’de yeni gelişmeye başlayan ve büyük bir potansiyel içeren otomotiv sektöründe CNC-işleme, pres, bükme, kaynak ve montaj parçalarına yönelik büyük bir talep mevcuttu. Bu talebin yarattığı ihtiyaçlardan dolayı Şesan A.Ş. kendisini bu seçici piyasaya hizmet vermeyi görev edindi.

2002 yılında kadar üretimini İstanbul Levent’de devam ettiren Şesan A.Ş., mevcut iş potansiyelini artırmak, müşterilerine en iyi hizmeti verebilmek ve sektörel gelişmeleri merkezinden takip edebilmek için otomotiv endüstrisinin önde gelen ve genel olarak ana yurtiçi ve yurtdışı otomobil fabrikalarına üretim yapan yan sanayi kuruluşlarının bulunduğu TAYSAD organize sanayi bölgesine hızlı bir şekilde taşınma kararını aldı. Bu karar üzerine 15.000 m² lik bir alan üzerine 6000 m² lik kapalı alan sunan yeni bir fabrika inşa edildi.Taşınma süreci 2003 senesinde şirket yapılanma ve stratejilerinin yeniden belirlenmesiyle tamamlandı.

Web Sitesi : http://www.sesan-semak.com/

urun_analiz_sertifikasi-freedomerpMilas Ambalaj Türkiye’nin en büyük firmalarına ambalaj ürünleri üreten bir şirkettir. Milas Ambalaj müşterilerine her sevkiyatın ekinde “Ürün Analiz Sertifikası” göndermekte, bu analiz formlarını ofis yazılımları ile kağıda basmaktaydı. Bu form hazırlanırken sevk edilecek olan ürünün ölçüm değerleri ile standartları bir araya getirilmekte ve bir kişinin her gün 1 saat zaman harcamasına yol açmaktaydı. Diğer yandan her vardiya için bir kişinin bu süreç için eğitilmesi, bu evrak üzerinde yapılan hatalar müşterinin ürün iadesine bile sebep olabiliyordu.

Yapılan çalışma sonucu “Ürün Analiz Sertifikası” irsaliye aşamasında kağıda basılabilecek hale getirildi. Artık irsaliye hazırlayan kişi Freedom ERP sisteminde önceden alt yapısı hazır olan bu formu doğrudan basabiliyor.

ERP yazılım projesi devam etmekte olan Milas Ambalaj’dan gelecekte yeni uygulamaları da duyurmayı planlamaktayız.

Web sitesi: http://www.dasamilas.com.tr/

yildiz-kalip-freedomerpÜlkemizin seçkin Otomotiv Yan Sanayi firmalarından olan Yıldız Kalıp firmasında Freedom ERP üzerinde çalışan satınalma – proje – kalıp maliyetlendirme modeli devreye alındı.

Sistemde yapılan satınalmalar ilgili proje ve kalıp ile eşlenirken harcanan işçiliklerde aynı şekilde kayıt altına alınmaya başlandı. Bu sayede her kalıp veya proje için harcanan malzeme ve işçilikler hassas bir şekilde maliyetlendirilmeye ve raporlanmaya başlandı.

Web sitesi: http://www.yildizkalip.com/

dostel_KALIP_MALIYETDostel önemli bir Otomotiv Yan Sanayi firması, Dostel Makina seri imalat, muhasebe ve finans işlemleri için kullanmakta olduğu Freedom ERP yazılımını kalıp üretiminin izlenmesi ve maliyetlendirilmesi amacı ile de kullanmaya başladı.

Sol tarafta gördüğünüz form üzerinde kalıp üretimi için kullanılan malzemeler ve yapılan işlemlere harcanan işçilik / işlem süreleri birim fiyatları ile yer almaktadır. Üretim süreci boyunca işlenen bilgiler sayesinde üretilen kalıp için o ana kadar (bittiği zaman tamamı) ne kadar harcama yapıldığı güncel olarak izlenebilmektedir.

Freedom ERP içinde kalıp maliyeti kalıbın üretim işlemlerine paralel olarak adım adım gerçekleşmektedir. Yazılım o ana kadar gerçekleşen kalıp maliyetini istendiğinde göstermektedir.

Dostel firması ile yapılmakta olan bu çalışma tamamlandığında daha detaylı sonuçlarında elde edilmesi hedeflenmiştir.

Dostel Makina Hakkında :

Dostel Makina 1970 yılında kurulmuştur ve faaliyetlerini Gebze Organize Sanayi Bölgesinde bulunan 2 işletmesinde sürdürmektedir.

Dostel Makina kuruluşundan bu yana otomotiv sektörüne hizmet eden Dostel, metal saç kalıp ve döküm alanlarında uzmanlık kazanmıştır.

Kalıphanemiz CAD / CAM / CAE’ den final ürün ve prototip imalatına kadar tüm imalat proseslerini bünyesinde bulundurmaktadır. Kontrol ve kaynak fikstürleri bünyemizde tasarlanmakta ve üretilmektedir. Dostel kalıphanesi her türlü ebatta CNC makina ve ekipmanlarına sahiptir.

Preshanemizde otomotiv ve beyaz eşya sektöründeki müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre tasarlanmış büyük küçük mekanik ve hidrolik presler bulunmaktadır. Müşterilerimizin özel istekleri doğrultusunda çok geniş yelpazede body parçası ve dış panelleri üretebilmekteyiz.

Pres atölyelerimizde şekillendirilen farklı parçaların kaynak işleri çeşitli MIG – MAG kaynak makineleri, spot kaynak ve robotlu kaynak makinelerinde dikkatli biçimde gerçekleştirilir.

Toplam kalite yaklaşımını sürdürmek için göstermekte olduğumuz çabalar müşterilerimiz ve uluslararası bağımsız şirketlerce yetkilendirilmiş Dostel ekibi tarafından kurulmuş ve sürdürülmektedir. Tüm kalıp ve parçalar müşterilerimize gönderilmeden önce 3 boyutlu ölçüm cihazları ile ölçülmekte ve AB standartlarına göre kalite seviyeleri kontrol edilmektedir.

Web Sitesi : http://www.dostelmakina.com/

ark_pres_freedom_erpArk Pres bir Otomotiv Yan Sanayi firması ve emniyet kemeri üretiyor. Bu nedenle de hem iç verimlilik hem de izlenebilir üretim ortamını yaratabilmek onun için çok önemli. Ark Pres firmasında Freedom ERP ile gerçekleştirilen bir ilginç uygulama da “Bakım Bölümü” için gerçekleştirildi.

Ark Pres üretim içinden veri toplama sürecini Freedom ERP içinde gerçekleştirmekte, bu sayede sistem hangi iş merkezinde işlem veya bakım yapıldığını izleyebiliyor.

Sistem her an “bakım zamanı geldi mi” sorusunu sorup önleyici planlı bakım bilgilerini kontrol ediyor ve sorunun cevabını tespit ediyor. Eğer bir şey gerekmiyor ise bu işlemden kimsenin haberi olmuyor ancak iş merkezinin çalışma süresi doldu ise önleyici bakım talimatı bakım görevlisinin karşısına çıkıyor.

Bunun alternatifi bakım görevlisinin periyodik raporlar alması ancak bu sayede buna gerek kalmıyor.

Ark Pres Hakkında:

İlk bakışta göze küçük görünebilen bazı detayların aslında hayati öneme sahip olduğu gerçeğinden yola çıkan Ark Pres, insan sağlığına otomotiv endüstrisinde yer alan bütün kuruluşlara örnek olabilecek kadar büyük değer verdiğinden kurulduğu günden bu yana kaliteden asla taviz vermeyen bir çizgide birçok otomobil parçası üretmektedir.

Her türlü binek ve ticari araç için çeşitli otomobil parçaları imal eden Ark Pres, senelerin tecrübesini modern makina parkuru ve bilgili kardosuyla birleştirerek geniş bir ürün gamıyla hizmet vermektedir.

1968 senesinde Kocaeli’nde kurulan Ark Pres, bu gün 4.500 metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 5.000 metrekare alanda üretim yapan saygın bir imalatçı olarak tanınmaktadır. Ark Pres yerli ve uluslararası otomotiv sektörü için son teknoloji CNC makinalarıyla döşeme kancaları, koltuk iskelet telleri, her türlü çekme ve basma yayları imal etmektedir. Tesislerde ayrıca Hassas Kesim Presleri ve Eksantrik Presler ile çeşitli saç parçalar üretilmektedir.

Web Adresi : http://www.arkpres.com/

Armetal ülkemizin önde gelen, kendini geliştirmeye çok önem veren bir Otomotiv Yan Sanayi firmasıdır. Freedom ERP kullanıcısı olan ARMETAL firması başkalarına da örnek olabilecek “Eğitim Planı” uygulaması gerçekleştirdi. Bu projeyi firmanın Kalite Sistem Yöneticisi – ERP Proje Yöneticisi olan Esra ÖZÇEKİÇ’den dinleyelim.

Freedom ERP yazılımı içinde İnsan Kaynakları Yönetimine ait bir çok uygulama var, uygulamalardan birisi de Eğitim Modülü.

ARMETAL’de Eğitim Faaliyetlerinin planlaması ile Kalite Departmanı ilgileniyor.Dolayısı ile departman için ek bir iş yükü oluşturuyor, burada harcanan zaman kesinlikle görünmüyor.

Şirketimizde Eğitim Faaliyetleri yıllık eğitim planı şeklinde 6 aylık revizyon ile yılda 2 kez güncellenerek yayınlanıyor. Her eğitimin takvimi Eğitim Planlama adı altında Freedom ERP Eğitim Modülü’ne yazılıyor. Hangi personel hangi eğitimi alacak, eğitim; ne zaman, nerede, kim tarafından yapılacak, eğitimin maliyeti ne olacak v.b. bilgiler şeklinde işleniyor. Bunun sonucunda eğitimlerin Toplam Maliyeti, Toplam Süresi, Kişi Başı Maliyeti ve Süresi elde edilmiş oluyor. Ardından gerçekleştirilen eğitimlerin sisteme girişleri yapılarak planlanan eğitimin kapatılması sağlanıyor.

ARMETAL_egitim_freedom

Bu bilgileri ayrıca yıllık takvim halinde Excel’e geçiriyorduk. Bu işlem, Planlan Eğitimlerin Excel’e aktarılarak yayınlanması kişi sayısına göre değişmekle birlikte yarım günümüzü alıyordu. Üstelik sadece planlanan eğitimlerin girişleri yarım günü alırken güncel durumu görmek isterseniz veya planda revizyon yapmak isterseniz aynı çalışmanın yeniden yapılarak bir yarım gün daha kaybetmenize neden oluyordu. Bu kayıplarımızı azaltmak için Excel ile Freedom ERP Eğitim Modülü arasında bir entegrasyon gerçekleştirmeyi düşündük, bu entegrasyonu da Temel Teknoloji ile gerçekleştirdik. Temel Teknoloji ile beraber hazırladığımız Eğitim Planı uygulamasından sonra bilgilerin sisteme girişi yapıldığında takvimi hazırlamamız sadece 1 dakikamızı alıyor.

Bu konuda emeği geçen arkadaşlarımıza teşekkür ederim.

Kalite Sistem Yöneticisi
ERP Proje Yöneticisi
Esra ÖZÇEKİÇ

ARMETAL Hakkında

1996 Yılında kurulan ARMETAL MAKİNA,

imalat sürecine otomotiv sanayine prototip parça imalatı yaparak başlamıştır.

Bu aşamada sergilediği ürün geliştirme ve mühendislik çalışmalarındaki başarıları sonucunda ,

1997 yılından itibaren ana sanayinin teşvikleri ile seri üretim sürecini başlatmıştır.

1997 Yılında OTOKAR Firması ile başlayan seri üretim sürecine,

1999 Yılında TÜRK PHILIPS,

2001 yılında İSE Otomotiv eklenmiştir.

Sürekli Gelişme ve Sürekli iyileştirmeyi hedef kabul eden firmamız bu çerçevede;

3D Ölçüm cihazı ile ölçüm kabiliyetini,

ERP Sistemi ile kurumsal kaynak planlama kabiliyetini,

2 Adet robot ile Kaynak kabiliyetini,

Kendi kalıp ve fikstür imalatı yeteneği ile çabuk hareket etme kabiliyetini,

Sürekli gelişen makine parkı ile de yüksek adetli seri üretim yeteneğini arttırmıştır.

Bu gelişmeler,

2006 Yılında MERCEDES BENZ TÜRK tedarikçisi olmamızı sağlamıştır.

ARMETAL,

2007 yılında kurduğu AR-GE Departmanı ile proje bazlı çalışmalarına hız vermiştir.

AR-GE departmanı İTÜ danışmanlığında çeşitli projeler gerçekleştirmiştir.

TÜBİTAK-TEYDEB Kapsamında da projeler üreten firmamız,TEYDEB Tarafından desteklenmiştir.

TÜBİTAK-BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ENSTİTÜSÜ ile yürütülen ortak proje ile TÜRK SAVUNMA SANAYİNE (SSM) katkıda bulunulmuştur.

CATIA kullanımıyla otomotiv ana sanayi ile aynı dili konuşmaya başlayan ARMETAL , tasarım yeteneğini ürün bazında da göstererek ana sanayisine destek vermektedir.

Parça üretiminden sistem üreticisi aşamasına geçen firmamız,

2008 Yılından itibaren İhracat cirosunu sürekli arttırmaktadır.Önceki dönemlerde Türk PHILIPS ile yürüttüğü başarılı çalışmaları EUROPE PHILIPS ile devam ettirmektedir.

Müşteri beklentilerini etüt ederek müşteri memnuniyetini sağlayan ARMETAL,

Çalışanlarının eğitimini ve motivasyonunu sürekli önde tutmuştur.Bu çerçevede,

YALIN DÜŞÜNCE felsefesini benimseyerek,

Öneri sistemi, kaizen ve 5S faaliyetleri ile sürekli gelişme ve iyileştirme hedefi doğrultusunda emin adımlarla yoluna devam etmektedir…

Web Sitesi : www.armetal.com.tr

freedomerp-OZDOKU_01
Freedom ERP kullanmakta olan Özdoku firmasında gerçekleştirilen “Çeki Listesi” uygulaması her gün harcanan saatleri dakikalara indirdi. Bu uygulamadan hem Özdoku hem de Özdoku’nun çalıştığı gümrükleme firması avantaj sağladı.

Uygulamayı Özdoku firmasının hem ERP hem de Sevkiyat Sorumlusu olan Mesut Aytuğ’dan dinleyelim :

Çarşamba ve Cuma günleri gümrüklerin çıkış günüdür. Bu günler, hem bizim gibi ihracatçı firmalar hem de gümrükleme firmaları için çok yoğun olur. Bildiğiniz gibi her sipariş acildir ve ihraç olacak ürünler son gün, son dakikada hazır olurlar. Cuma günleri ortalama 15 çıkış yapıyoruz ancak bazen 35-40 çıkış da olabiliyor.

Bildiğiniz gibi her ihracat için 3 evrak gerekir, bunlar çeki listesi, fatura ve yükleme talimatlarıdır. Bunların en çok zaman tutanı çeki listesidir, hazırlandığında bizim için işin % 70′i bitmiş demektir. Bugüne kadar çeki listesini Excel kullanarak hazırlıyorduk, ben de 2 sene yaptım. İyi derecede Excel kullanan birisi zorlanarak günde 35-40 ihracat yapabilir, tabi bu bizim firma için geçerli. Bazen başka şirketlerde çalışan arkadaşlarımdan 3 ihracat için 3-4 kişinin gün boyunca çırpındığını da duyuyorum. Temel Teknoloji ile yapılan çalışma sonucu hazırlanması yarım saat süren bir evrak artık 2-3 dakika içinde hazır oluyor, bunu net olarak söyleyebilirim. Böylece en yoğun günümüzde işimiz 2 saat içinde bitiyor.

Bu çalışma gümrükleme şirketimizin de işini kolaylaştırdı, benim çalıştığım müşteri temsilcisi 2-3 müşteriye bakıyor ve bir anda 50-60 ihracat dosyası ile uğraşmak zorunda. Bizim bilgi işlem onlar için Freedom ERP içinde bir rapor yaptı, faturayı excel dosyası haline getiriyor, dosyayı gümrükleme şirketine gönderiyoruz onlar da kopyalayıp kendi sistemlerine süratle aktarabiliyorlar.

Tabii bir de işlemler el değmeden yapıldığı için hata yapma ihtimalini de azaltmış oluyoruz.

Sistemin öncesi ve sonrasını Özdoku’dan Yakup Yavuz anlatıyor;

Temel Teknoloji ile beraber hazırladığımız Freedom ERP Çeki Listesi uygulamasından önce :

1. Çeki listesi alınıp metre bilgileri ile beraber ihracat operasyonunu yapacak kişiye e-posta ile gönderiliyor. Bu işlem esnasında pazarlama ve satış bölümünden de bilgi istendiği için işler uzayabiliyordu.

2. Operasyonu yapacak kişi bunları Excel’e yazıp fatura, çeki listesi ve yükleme talimatlarını hazırlıyor. İş bittiğinde sonuçlar tekrar sevkiyat bölümüne e-posta ile geri gönderiliyor.

3. Sevkiyat bölümü bu hazırlığa bakarak kumaşların irsaliyesini hazırlıyordu .

Çeki listesi uygulamasından sonra :

1. Uygulama için sadece sipariş numarası yeterli, bu uygulamada bütün bilgiler sipariş sisteminde olduğunu için fatura, çeki listesi ve yükleme talimatı 2-3 dakika içinde hazır oluyor.

Yaptığımız bu değişiklik sonucunda işlemler 1 kişi tarafından yapılabilir hale geldi, bu sayede karışıklık olma ihtimali de azaldı.

ÖZDOKU Hakkında :

1970′li yılların sonunda Sultanhamam’da kurulmuş olan şirketimiz, bugün 7.000 m2 kapalı alanda ve 700.000 mt/Ay üretim kapasitesi ve 200′ün üzerinde çalışanıyla Türkiye’nin önde gelen dokuma kumaş üreticilerindendir.

Özdoku Tekstil ürünleri; bilgi, deneyim, geçmişten gelip günümüzle bütünleşen tecrübesiyle ve teknolojisiyle kaynaşmış ve gelişmiş bir sentez olarak konfeksiyon üreticilerinin beğenisine sunulmaktadır.

Firmamızın amacı; dokuma kumaş sektöründe konumumuzu koruyarak iç ve dış piyasaya kaliteli ürünlerini ve hizmetlerini sunmaktır.

Firmamızın vizyonu; insan sağlığına ve çevreye önem veren, mamülun girdisinden çıktısına, müşterilerinden, iş ortaklarına ve yan sanayiye kadar zincirin tüm halkasında mükemmelliğe ulaşmayı hedefleyen ve bu yönde kendini geliştirmeye çalışan şirketimiz, tercih edilen ve güvenilen bir marka olmak ÖZDOKU TEKSTİL’in en büyük hedefidir.

www.ozdoku.com
freedomerp-OZDOKU_02

barem-bilgisayar-freedomerpBarem bir bilgisayar toptancısı olduğu için satınalma – satış – tahsilat – ödeme kurgusu bir çok firmaya göre daha yoğun ve hızlı çalışır. Sektörün içinde bulunan firmaların iyi bildiği gibi gün içinde yüzlerce işlem, kredi kartı tahsilatı ve tedarikçi ödemesi gerçekleşir.

Bütün bunlardan dolayı Barem, daha operasyonel ve yönetilebilir “Nakit Akış” tablosu ile hareket etmek zorunda. İşte bunun için beraber bir çalışma yaptık.

Yapılan çalışma içinde çek, senet, kredi kartı tahsilat ve ödemeleri için ayrı ayrı, haftanın günlerini ve tatilleri dikkate alarak “gerçekleşecek ödeme günlerinin” hesaplanması için gereken analizi Barem’in finansman bölümü gerçekleştirdi. Daha sonra bu analize dayanan “Nakit Akış” tablosu Freedom ERP ile yaratıldı.

Bu sayede daha önce “yarım gün” süren bir çalışma dakikalar cinsine indirilmiş oldu.

Barem Bilgisayar Hizmetleri Hakkında :

Tarihçe ve Faaliyet Alanı
Barem Bilgisayar Hizmetleri Limited Şirketi, tamamen bilgisayar sarf malzemeleri ve bilgisayar toptan dağıtıcılığı yapmak üzere 1992 yılında kuruldu. Ancak sektörel gelişmeler ve teknolojik yeniliklerle birlikte Barem, 1998 yılından itibaren öncelikle yazıcı olmak üzere çevre birimleri dağıtımına da başladı. 1999′un ikinci yarısından itibaren OEM dağıtımını da faaliyetlerinin arasına katarak hizmet zincirine önemli bir halka daha ekledi. Gelinen aşamada Barem, sektördeki firmalar için geniş ürün yelpazesine sahip bir adres olma hüviyetini daha da güçlendirerek sürdürmeye devam etmektedir.
Şirket Yapısı
Barem Bilgisayar Hizmetleri Limited Şirketi 1992 yılında İstanbul’da kurulmuştur. 1995 yılında sektördeki gelişmeler doğrultusunda hedeflerini büyütmüş ve yeniden yapılanmaya yönelmiştir. Şirket şu anda 400 m2’si depo, 200 m2’si teknik servis olmak üzere toplam 1000 metrekare’lik bir alanda faaliyetini sürdürmektedir. İstanbul içi dağıtımını hergün kendi araçları ile, İstanbul dışı dağıtımını da kargo şirketleri kanalıyla gerçekleştirmektedir. Ülkemizin içinde bulunduğu kriz ortamında eleman azaltma yöntemini seçmeyen Barem’de, çeşitli birimlerde toplam 33 kişi çalışmaktadır. Barem, 1996 yılında yine bilgisayar sarf malzemeleri ve aksesuarları konusunda faaliyet gösteren, sadece son kullanıcıya satış yapmayı hedefleyen BAREL Bilgisayar ve Büro Malzemeleri Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi’ ni kurdu. Ancak, sadece perakende satış yapabilen BAREL, Barem bayilerininin müşterilerini özellikle hedeflemediği gibi fiyat politikası ile de onlarla asla bir rekabet içinde bulunmamaya özen göstermektedir.
Finansal Yapı
Barem Bilgisayar Hizmetleri Limited Şirketi 1992 yılında 50,000,000.- TL sermaye ile kurulmuştur.Başarılı yönetim ve ilkeli hizmet anlayışı ile büyüyen Barem, sermayesini 1997 yılında 10,000,000,000.- TL’ye , 2000 yılında ise 150,000,000,000.- TL’ye , 2005’te ise 250.000.-YTL’ye yükseltmiştir.
Hizmet Anlayışı
İlkeli ve güvenilir olmayı önemseyen Barem, tecrübesinin verdiği olgunluk, seçkin kadrosu ve iş ortağı olarak gördüğü bayileriyle geleceğe de güvenle bakmaktadır. 3000′in üzerinde ürün çeşidini stoğunda bulundurmak ya da en kısa süre içinde temin ederek alıcısına ulaştırmak, Barem’in hizmet anlayışının temelini oluşturur.
Web sitesi: www.barem-ltd.com.tr

Freedom ERP kullanıcısı olan Senkroma firmasında üretim alanına malzeme çıkışı esnasında yapılan tartım işlemi ile barkod sistemini entegrasyonu gerçekleştirildi.

Freedom ERP’den çıkan üretim emirlerinde hem kullanılacak malzeme miktarları hem de malzemelerin barkodları yer almaktadır (aşağıda bir örneğini görmektesiniz). Tartım operatörü malzeme çıkışı esnasında iş emri ile malzeme barkodlarını doğrulamakta ve tartım sonucu ortaya çıkan malzeme ile kalan malzeme için yeni etiketler üretebilmektedir.

Bu sayede;

– Üretim ve depo içinde etiketsiz malzeme bulunma ihtimali sıfırlanıyor

– İş emrinde yazan malzemeden farklı bir malzemenin verilme ihtimali yok ediliyor

– İşlemler yapıldıkları anda bilgisayar kayıtlarına geçmiş oluyor

– Operatör tartım işlemi esnasında etiketleme ve depo çıkış işlemini bir arada gerçekleştirerek zaman tasarrufu sağlıyor

Kurulan sistemde hem RF Terminaller hem de normal PC’ler kullanılmaktadır.

temel-teknoloji-freedom-erp-footer

Senkroma Hakkında

senkroma-freedomerp2Senkroma ekibi 40 kişiden oluşmaktadır. 15 kişi civarında da bayiler bünyesinde var olup, tüm organizasyon yaklaşık olarak 55 kişiden oluşmaktadır. Satış-pazarlama organizasyonumuzda kendi renklerimizi üretip satmaktayız. Siyah, beyaz ve katkı malzemelerimizi Yunanistan’daki merkez fabrikamız Plastika Kritis’ten ve Romanya’daki fabrikamız Romcolor’dan alıyor ve Türkiye’de ticari olarak satıyoruz. Buna ek olarak, hem bayilerimizin satışı için hem de büyük rakamlı müşterilerimizin kullanımı için proforma bazında satış yapıyoruz. Tüm bu ticari mal, bayiler ve proforma bazında yaptığımız satışlara teknik ve lojistik servisi biz veriyoruz.

Türkiyede Senkroma yeni bir satış yapılanma modeline gitmektedir. 2006 yılı başından başlayarak , siyah – beyaz ve katkı malzemeleri MB lerimizi tamamen bayilerimiz kanalından sunmaya başladık. Tabi her zaman olduğu gibi , “Global Colors” grup şirketlerinden herhangi birinin etiketini taşıyan her ambalaj “Global Colors” garantisi altında olmak kaydıyla.

2004 yılında ISO 9001 belgesinin alınmasından sonra firmamız 2007 yılında “OHSAS – İşyerinde Sağlık ve Güvenlik Sistemleri” sertifikasını almak üzere hazırlıklarına başlamıştır.

Türkiye’de ikinci bir tesis kurma projesi mevcuttur. Bu 2006 yada 2007′de hayata geçecektir. Ürün konusunda ; polyester ve polyamide tekstile girmek için bütün altyapı ve AR-GE çalışmaları bitmek üzeredir.

Global Colors Hakkında

“GLOBAL COLORS” Plastik Endüstrisine en yüksek kalitede renkli boya ve katkı malzemesi tedarik eden uluslararası bir gruptur. Stratejik yerlerde kurulmuş olan modern üretim tesisleri ile lokal servis ve rekabetçi çözümler sunar. Tüm grup şirketleri aynı teknolojiyi, know-how’u, kalite standartlarını, finans kaynaklarını, ürün çeşidini ve yeni geliştirilen hammaddeleri paylaşır. Grubumuzun ana firması Yunanistan’daki Plastika Kritis, gruptaki diğer firmalar ; Romanya’da Romcolor, Polonya’da Global Colors Polska ve Türkiye’de Senkroma’dır . 2006 yılının baharında Rusya’da bir tesisimiz daha devreye girecektir. Bu tesisle birlikte toplam 6 fabrikamız (5 lokasyon) olacaktır. Global Colors , Avrupa’nın ilk 10 üreticisi arasında yer almaktadır.
Daha fazla detaylı bilgi için: http://www.global-colors.net